  • Data: 2006-12-17 02:15:16
    Temat: Re: Nieśmiertelny temat - dziwne przemyślenia
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > a) Oddalam - konkluzja: sprawa sporna o to, czy skopiowanie programu to
    > kradzież;

    To na pewno nie jest kradzież. Kradzież dotyczy rzeczy materialnych.

    > c) Właśnie czytam 300-postowy wątek na ten temat, pozostawiam pytanie
    > dla chętnych ;)

    Nie ma zakazu żądania. Tylko że nie ma też takiej siły, która by z
    Ciebie te hasła mogła wyciągnąć. No i niestety konsekwencje 'sklerozy'
    mogą być uciążliwe.

    > d) Podtrzymuję - o legalności *posiadania* mp3 - znalazłem wzmianki, ale
    > bez podstaw prawnych;

    Art. 23. PA.

    > g) Podtrzymuję - jak wspomniałem, crack jest odrębnym programem, który
    > posiadam legalnie i mogę go używać zgodnie z jego licencją (choć efekty
    > jego działania mogą powodować złamanie prawa, ale to ja decyduję, czy go
    > uruchomię czy nie) - w archiwum nie dogrzebałem się uzasadnienia, że
    > posiadanie cracka jest przestępstwem / wykroczeniem;

    Stawiam na art. 118^1 par 2. Nie wiem tylko czy program może być
    'komponentem', trzeba by dogrzebać się do orzecnictwa o ile takie istnieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak