  • Data: 2005-07-02 18:48:58
    Temat: Re: Nieściągalne alimenty
    Od: " meg" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dług się po prostu będzie przedawniał w miarę upływu czasu. Jeśli druga
    > strona będzie czyniła wysiłki co pewien czas, by pieniądze odzyskać, to
    > się nigdy nie przedawni.
    .
    Witam i dziękuję za posta :)
    Zapytam jeszcze o okres przedawnienia - ile lat ? Z tego, co wiem, dług jest
    dość "stary", ale czy sprawa sądowa nie przerwała biegu przedawnienia i
    będzie się to liczyć od dnia wydania wyroku ?
    Może można wnioskować o umorzenie - w odwołaniu od wyroku ? Są może podstawy
    prawne ?

    Zastanawiam się, czy dług zaistniały w grudniu 1998 roku, z okresem
    przedawnienia 5-cio letnim, w czasie trwania którego zmieniono przepisy na
    10-cio letnie, uległ przedawnieniu w grudniu 2003 roku, czy też
    nie ? /chodzi o ZUS/