  • Data: 2005-06-25 21:57:58
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uściślę:
    > - umowa o dostawę internetu była podpisana w kwietniu,
    > - pierwsza faktura i uruchomiana usługa została w maju
    > - dostarczona faktura zawierała złą nazwę firmy
    > i zły adres - jedynie NIP się zgadzał
    > - w umowie jest zapis że opłata za usługę odbywa się na podstawie
    > wystawionej i dostarczonej faktury (nie ma słowa "poprawnie wystawionej
    > stąd moje pytanie było czy mam też płacić faktury wystawione przez
    > providera na "TVN" czy "McDonalda" dostarczone właśnie mi.
    Miałem dokładnie taką samą sytuację z operatorem GSM. Ponieważ było to na
    początku mojej dg - jedna z pierwszych faktur bardzo się tym przejąłem i
    nie zapłaciłem tylko wysłałem pismo coby sobie poprawili i jak wystawią "na
    mnie" to "ja" im zapłacę.
    Czułem się zwolniony z zapłaty ponieważ na fakturze była błędna nazwa firmy
    i zły adres (nie pamiętam jak było z nimpem).
    Zadzwoniła do mnie bardzo miła pani, która dłuuugo mi tłumaczyła że
    powinienem zapłacić i wysłać im fakturę korygującą. W każdym razie
    wytłumaczyła mi to prosto i ze zrozumieniem.
    Potem dostałem od nich pismo o dziwo napisane dość prosto - wyjaśniające na
    jakiej podstawie domagali się zapłaty. Jednocześnie w tym samym liście było
    podziękowanie za szybkie zwrócenie uwagi że mają błąd w bazie klientów co
    już było dla mnie totalnym zaskoczeniem.

    > Provider ma monopol w miejscu w którym prowadzę firmę
    > - odłączenie jest tylko sposobem na wyciągnięcie dodatkowych
    > pieniędzy za dodatkowe przyłączenie.
    Ma monopol czy nie - Ty podpisując ich umowę zgodziłeś się na ich warunki a
    ponowne podłączenie to kara za niepłacenie.

    > Czy ja jestem w tym wypadku na straconej pozycji?
    > Działałem przecież w dobrej wierze - poinformowałem providera
    > że wystawił fakturę z błędnymi danymi, po otrzymaniu
    > kolejnej już prawidłowej faktury opłatę uiściłem w terminie.

    Na moje oko to jesteś na straconej pozycji - bo wykorzystując swój monopol
    nie muszą Ci iść na rękę. Może jakbyś poprosił ładnie to co innego :)

    Acha. moja umowa z operatorem GSM też miała taki myk, że niezapłacenie wiąże
    się z odłączeniem i ponowną opłatą za aktywację - ale uniknąłem tego dzięki
    tej miłej pani z którą się dało dogadać.

    Więc to teraz chyba zależy od tego - kto jest po drugiej stronie i od
    Twojego podejścia, bo z tego co piszesz to mają prawo sobie policzyć drugi
    raz podłączenie.

    --
    PawełJ