    From: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Date: Mon, 20 Jan 2003 05:49:17 +0100

    > Kodeks Cywilny - Art. 451
    [...]

    > Z §1 wynika, że wierzyciel ma jednak wpływ na kolejność zaliczania
    > wpłacanych należności. Wynika to z faktu, że tak naprawdę dług jest tylko jeden a
    nie
    > tyle, ile niezapłaconych opłat miesięcznych. Te zaległe opłaty, powiększają tylko
    > wysokość istniejącego długu, a nie tworzą długów nowych - ponieważ podstawowy tytuł
    > jest ten sam. Poza tym, tego rodzaju zobowiązania przedawniają się po 3 latach.
    Wybacz, ale nie zrozumiałem powyższego akapitu...
    To jak to jest? Jeden dług to nie ma wpływu na zaliczanie wpłaconych
    pieniędzy na konkretny fragment należności.
    Mi się *wydaje* , że lokator nie ma nic do gadania i pieniążki idą
    najpierw na odsetki, potem na należność główną. W końcu jest to jeden
    dług, tylko jego części mają różne daty wymagalności (różne odsetki).
    A może się mylę?

    chester