    From: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Date: Sun, 19 Jan 2003 23:27:46 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b0ebul$8tk$3@news.tpi.pl...

    Zainteresowała mnie twoja wypowiedź:

    wymagalne w dniu zapłaty.Dopiero później spłaca kwotę główną. Natomiast on
    > ma prawo wyznaczenia, za który czynsz chce zapłacić. Więc może na przykład
    > oświadczyć, że przyniesione przez niego pieniążki są za luty, a za
    styczeń
    > wcale nie musi być zapłacone. Będziesz miał w stosunku do niego roszczenie
    > zapłatę za styczeń z odsetkami, ale luty ma uregulowany.

    Gdzie mogę znaleźć przepis mówiący, iż gość pisze czy mówi, za co płaci a
    mnie nie wolno tego zaksięgować za najdawniejsze należności?
    Należności czynszowe przedawniają się chyba po upływie roku. Gdy jest
    styczeń 03, gość zalega od stycznia 02 z czynszem to ta należność zaraz się
    przedawni. A on np.na przelewie pisze, że wpłaca za grudzień 02. Dlaczego
    nie mogę tego zaliczyć jako należność za styczeń 02?

    Pozdrawiam

    Wiewióra