  • Data: 2002-12-11 15:14:46
    Temat: Re: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:at68bo$s3c$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych
    >
    > co nietrafione? pokaż mi przepis dosłowny mówiący,że osoba nie mająca
    pełnej
    > zdolności do czynności prawnych może być przedsiębiorcą ?

    To zdanie już absolutnie przekreśla Twoją wiarygodność jak o prawnika.
    Obywatel pozbawiony pełnej zdolności do czynności prawnych pozostaje jednak
    obywatelem z pełną ochroną jego praw. To znaczy, że korzysta z ogólnej
    wolnośic gwarantowanej kostytucją ( art. 31 i nast. ), w tym wolności
    podejmowania działalności gospodarczej, expressis verbis wyrażoną w
    przytaczanym (zignorowanym przez Ciebie ?) art. 5 Ust.PrDzGosp. Dopiero
    _ustawowy_ zakaz pozbawiłby małoletnich tego _prawa_ ( tak! to jest prawo i
    to bardzo ważne! )

    > k.r.o okresla
    > kiedy rodzice mogą reprezentować dziecko ...

    Owszem, i na to też zwróciłem uwagę - że konieczna byłaby to reprezentacjea
    przez rodziców.

    > ponadto poczytaj sobie,kto może być przedsiebiorcą polecam strone

    http://www.pig-chamber.com.pl/pig-chamber/kobietaibi
    znes/mat_szkol/firma02.h
    > tml

    Nie działa. Poza tym nie ufałbym informacjom zamiesczanym na stronie, która
    tak się nazywa :-)

    > i http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm#2

    E tam - że zazwyczaj zostają, to ja wiem. Czy mogą to juz zupełnie inna
    sprawa.

    > ponadto możesz zadzwonić do sądu

    A czemu do sądu? I kto udzieli mi tej informacji? Pani z sekretariatu?

    > też udzielą stosownych informacji ,że
    > definicję osoby fizycznej,

    Oj. To juz nie obowiązuje ta definicja, że każdy człwoiek jest osobą
    fizyczną? Kurcze - musiałem przeoczyć jakąś ważną nowelizacje, że osobami
    fizycznymi są już tylko osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

    która może być założycielem
    > przedsiębiorstwa,firmy będzie zgodnie z art.10 k.c osoba pełnoletnia
    majaca
    > pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z art. 11 k.c

    Ale co zgodnie? Dziewczyno! Tam są tylko definicje zdolności prawnej i
    czynności prawnej! Kóry art. Pr. Dz, Gosp nawiązuje do nich??? Jak mi
    wskażesz, to natychmiast wycofuję się jak niepyszny kuląc ogon. Jeśli nie,
    to nadal uważam że snujesz sobie jakieś teorie, w dodatku niekonstytucyjne.

    > a zgodnie z k.r.o takiej zdolności nie posiadają nieletnie dzieci
    > reprezentowane w scisle okreslanych przez ustawodawce sprawach ...

    1. Od kiedy kro stisuje sie w stosunkach z zakresu pr. gospodarczego?
    2. Mówimy o małoletnich, a kro w ogóle posługuje się terminem 'dziecko'.
    Trzymajnmy sie scisle, aby uniknąc nieporozumien.
    3. Nie - dzieci sa reprezentowane przez rodziców we _wszystkich
    sprawach_poza_tymi_ktore_wyraznie_wylacza_kodeks.
    4. Nijak się to ma do meritum.

    Depi.