eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieodebrana reklamacjaRe: Nieodebrana reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!takemy.news.
    telefonica.de!telefonica.de!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!pe
    er04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 10 Nov 2015 14:01:36 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nieodebrana reklamacja
    In-Reply-To: <56413b97$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1511101353510.652@quad>
    References: <56413b97$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1447160580 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 656 83.15.167.123:63649
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2918
    X-Received-Body-CRC: 2517409690
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:752238
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:

    > Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony
    > na Allegro sprzęt.
    >
    > W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
    > Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez
    > firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny
    > w Luboniu.
    >
    > W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to
    > adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
    >
    > Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
    >
    > Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście

    Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu
    sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie
    tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił
    odebrania"), to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych
    "adresów" skontaktować?
    A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
    miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
    w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

    > Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
    > to uznanie moich roszczeń?

    Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".
    Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
    w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
    swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
    na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
    Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
    drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
    Tobie?

    Jak wyżej - wcale nie optuję za wysłaniem w ciemno pod
    adres który tylko PRAWDOPODOBNIE jest adresem pełnomocnika
    strony (bo równie dobrze może to być uchylenie się
    sprzedawcy od odpowiedzialności za niezgodność przedmiotu
    z umową poprzez próbę "przymusowego" odesłania do gwaranta,
    własnego lub Twojego).
    Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
    allegro) kontaktowałeś.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1