  • Data: 2003-12-25 20:35:56
    Temat: Re: Niekorzystne rozporzadzanie majatkiem?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gulldarek" <g...@x...pl> napisał
    w wiadomości news:bsfg7r$f5h$1@flis.man.torun.pl

    > Pelnomocnictwo zostalo udzielone przed ubezwlasnowolnieniem osoby
    > (jest calkowicie ubezwlasnowolniona), a co do osoby ktora zawiodla
    > pokladane w niej nadzieje - nie jest ona jeszcze kuratorem.

    A kto jest kuratorem?. Przecież osoby ubezwłasnowalniane
    nie są pozostawiane na pastwę losu i taka osoba *musi*
    mieć opiekuna prawnego.

    > I o to chodzi. Osoba ta stara sie o zdobycie opieki prawnej nad
    > ubezwlasnowolniona, lecz juz wczesniej nie potrafila zarzadzac kontem
    > i sprawami ubezwlasnowolnionej. Mysle, ze to ma znaczenie dla sadu?
    > Czy mam racje i czy mozna ta osobe oskarzyc? (wykorzystanie
    > choroby Alzheimera do realizowania wlasnych celow kosztem
    > zadluzenia mieszkania)...

    A za co oskarżyć?. Przecież nie jest ustanowionym opiekunem
    który ma dbać o "interesy" osoby ubezwłasnowolnionej. Jest
    tylko pełnomocnikiem rachunku bankowego z których to
    pełnomocnictw w pełni korzystała. Pretensje można mieć do
    prawnie ustanowionego kuratora który nie wywiązywał się z
    nałożonych na niego *obowiązków* .

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Tanie wina są dobre gdyż są tanie i dobre."