    From: emes <e...@A...W.SYGNATURCE>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.uzaleznienia
    Subject: Re: Niekonsekwencje prawa
    Date: Sat, 23 Mar 2002 22:30:59 +0000 (UTC)

    On Sat, 23 Mar 2002 03:07:42 +0100, Arqadius wrote:

    > Ostatnio zasłyszalem historię o sprzedawcy nasion marihuany, prowadzacym
    > swoja dzialalność w majestacie prawa - ponieważ nasiona jako takie nie sa
    > narkotykiem.
    >
    > O tym że to możliwe przekonuje sytuacja że można sprzedawac wykrywacze
    > radarów, a nie można ich używać.
    >
    > Wydaje mi sie jednak, że pierwszy przypadek jest poważniejszy, czy sądzicie,
    > że rzeczywiście może tak być ?

    ustawa wyraźnie zakazuje posiadania i handlu:
    a) zielem i żywicą konopi
    b) kilkoma psychoaktywnymi związkami z grupy kanabinoli
    nasiona nie są ani zielem ani żywicą. psychoaktywnych substancji nie
    zawierają. tak więc handel nimi nie jest zabroniony.

    zresztą nasiona konopi można kupić w niemalże każdym nasiennym za jakieś
    5-6zł/kg. od razu uprzedzam - rzadko kiełkują i jak urosną, to nie kręcą ;)
    za to są bardzo zdrowym składnikiem posiłków, o czym mało kto wie. gdy
    kanabis nie był nielegalny, siemię konopne często gościło na polskich
    stołach. teraz karmi się nim prawie wyłącznie zwierzęta, a z domowej
    kuchni jakoś zniknęły...

    --
    * ja * e...@h...pl *
    <echelon mode="alert"> terrorism, osama bin laden, world trade center, fbi, cia,