eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancjiRe: Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji
    Date: Tue, 27 Mar 2007 16:05:32 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 30
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <c...@z...router>
    References: <1...@4...net>
    <g...@z...router>
    <1sqfsj9jjqxt.143pafumbq9xt$.dlg@40tude.net>
    <q...@z...router>
    <xdn7qrm7ewvz.1epo5eolbhb7g$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1174982822 27354 218.186.227.152 (27 Mar 2007 08:07:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Mar 2007 08:07:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:453843
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 27.03.2007 Klaudiusz Gawlik <k...@i...pl> napisał/a:
    > Dnia Tue, 27 Mar 2007 06:15:22 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >> Dnia 26.03.2007 Klaudiusz Gawlik <k...@i...pl> napisał/a:
    >>> Dnia Mon, 26 Mar 2007 08:01:20 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >>>> W ramach gwarancji w sumie niewiele. Mógłbyś spróbować zareklamować z tyt.
    >>>> niezgodności z umową (jeśli to prywatny samochód) - masz czas do
    >>>> października (2 lata od chwili wydania towaru, o ile nie skrócili tego
    >>>> czasu do 1 roku).
    > Tylko czy nie jest tak, że jeśli zacząłem korzystać z gwarancji na
    > niesprawna poduszkę powietrzną to muszę zostać przy gwarancji? - czy
    > niejako w trakcie pomiędzy kolejnymi usterkami mogę zmianiać sposób
    > zgłaszania usterki: albo w gamach gwarancji albo w ramach niezgodności z
    > umową?

    Nie jest tak, ale istnieje inne ryzyko a właściwie dwa. 1) sprzedawca może
    stwierdzić, że zmiany dokonane w czasie napraw gwarancyjnych
    uniemożliwiają stwierdzenie że ta cała wada tkwiła w w towarze w momencie
    jego wydania (co jest warunkiem uznania reklamacji z tyt. niezgodności);
    2) zażądać dowodu, że wada właśnie tkwiła w momencie wydania, bo po 6ciu
    miesiącach od tegoż wydania na kupującym spoczywa taki obowiązek. Oba
    przypadki są tu MZ dość łatwe do obalenia/udowodnienia, nie mniej
    formalnie może się to skończyć odrzuceniem reklamacji i sądową drogą
    dochodzenia roszczeń co niekoniecznie ma w Twoim przypadku za duży sens
    praktyczny. Ale też celowo użyłem sformułowania "spróbować" bo taka próba
    nic nie kosztuje a sprzedawca może się zgodzić bez oporu lub może sie
    nadziać np. na 14 dniowy termin odpowiedzi, którego niedopełnienie
    skutkuje automatycznym uznaniem reklamacji.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1