eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji › Re: Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji
  • Data: 2007-03-27 08:05:32
    Temat: Re: Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 27.03.2007 Klaudiusz Gawlik <k...@i...pl> napisał/a:
    > Dnia Tue, 27 Mar 2007 06:15:22 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >> Dnia 26.03.2007 Klaudiusz Gawlik <k...@i...pl> napisał/a:
    >>> Dnia Mon, 26 Mar 2007 08:01:20 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >>>> W ramach gwarancji w sumie niewiele. Mógłbyś spróbować zareklamować z tyt.
    >>>> niezgodności z umową (jeśli to prywatny samochód) - masz czas do
    >>>> października (2 lata od chwili wydania towaru, o ile nie skrócili tego
    >>>> czasu do 1 roku).
    > Tylko czy nie jest tak, że jeśli zacząłem korzystać z gwarancji na
    > niesprawna poduszkę powietrzną to muszę zostać przy gwarancji? - czy
    > niejako w trakcie pomiędzy kolejnymi usterkami mogę zmianiać sposób
    > zgłaszania usterki: albo w gamach gwarancji albo w ramach niezgodności z
    > umową?

    Nie jest tak, ale istnieje inne ryzyko a właściwie dwa. 1) sprzedawca może
    stwierdzić, że zmiany dokonane w czasie napraw gwarancyjnych
    uniemożliwiają stwierdzenie że ta cała wada tkwiła w w towarze w momencie
    jego wydania (co jest warunkiem uznania reklamacji z tyt. niezgodności);
    2) zażądać dowodu, że wada właśnie tkwiła w momencie wydania, bo po 6ciu
    miesiącach od tegoż wydania na kupującym spoczywa taki obowiązek. Oba
    przypadki są tu MZ dość łatwe do obalenia/udowodnienia, nie mniej
    formalnie może się to skończyć odrzuceniem reklamacji i sądową drogą
    dochodzenia roszczeń co niekoniecznie ma w Twoim przypadku za duży sens
    praktyczny. Ale też celowo użyłem sformułowania "spróbować" bo taka próba
    nic nie kosztuje a sprzedawca może się zgodzić bez oporu lub może sie
    nadziać np. na 14 dniowy termin odpowiedzi, którego niedopełnienie
    skutkuje automatycznym uznaniem reklamacji.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1