    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieistniejaca umowa z allegro !
    Date: Wed, 23 Jan 2008 14:08:53 +0100

    > "Jeżeli przedsiębiorca objął zakresem danych indywidualnych dotyczących
    > firmy swoje dane osobowe, w sytuacji gdy dane te pokrywają się, nie może

    > on jako osoba fizyczna domagać się ochrony swoich danych osobowych, które
    > są wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy. Decydując
    > się na utożsamianie tych danych godzi się tym samym na szersze ich
    > ujawnianie i słabszą ochronę."

    Ale firmą OF prowdzącej DG jest zawsze imię i nazwisko, z możliwym jakimś
    dodatkowym okresleniem. Wiec to nie przedsiebiorca "objął" a ustawa tak
    każe. Nawet jeśli nie chciałbym, by moje imię i nazwisko było firmą, to i
    tak musi być.
    Tak czytajac te zdanie z przytoczonego wyroku ma wrażenie, że NSA twierdzi,
    że imię i nazwisko nie musi być zawsze firmą OF prowadzącej DG. Tylko ja to
    tak odbieram, czy ktoś jeszcze?

    > Do tego jest krytyczna glosa K. Jackowskiego, który stwierdził, iż "Daną
    > osobową jest każda informacja dotycząca każdej osoby fizycznej - także
    > informacja o osobie prowadzącej działalność gospodarczą, w zakresie
    > dotyczącym tej działalności".

    Mówiąc "Jan Kowalski" jako o osobie prowadzącej działalnosć - zgoda. Te dane
    powinne podlegać ochronie. Ale mowiąc "Jan Kowalski" jako o firmie, to wg
    mnie zdecydowanie nie powinne te dane podlegać ochronie.

    > Natomiast co ciekawe, niedawno czytałem, że już niedługo utajniona
    > zostanie ewidencja DG (sic!), co przy wycofaniu się z obowiązku
    > dopisywania się do KRS osób prowadzących DG jest dość dziwne.

    Ciekawe, kiedy numery NIP zostaną utajnione i wprowdzą zakaz ich ujawniania
    :)