  • Data: 2011-09-13 18:48:04
    Temat: Re: Niedzialajacy internet i tel. - odszkodowanie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm>

    > Co to ma do rzeczy ? Nie musi ponosić kosztu by odnieść stratę

    Nie musi.
    Ale chodzi o wymiar straty powstałej mimo tego, że wierzyciel
    "mógł w łatwy sposób zapobiec".
    Załóżmy, że nicnierobienie powoduje spadek przychodów o 30 000 zł.
    Mało? Dużo? - nie wiem. Ale nie mniej, bo jeśli to są "żniwa"
    wakacyjne (a resztę roku jest słabo), to za mniej żadna firma
    się nie utrzyma. Dobrze mi wychodzi?
    A możliwe jest przeniesienie strony na czyjąś usługę serwerową,
    włącznie z przeniesieniem DNSów wte i wewte - nie wiem, chyba
    w 1000 zł da się zmieścić, możliwe jest również jak napisali
    skorzystanie z internetu bezprzewodowego (chyba że niemożliwe :)),
    pytanie: ile kosztuje?
    Do tego dochodzi robocizna, koszt przestoju przez 3 dni, koszt
    "utraty reputacji". To razem będzie NIŻSZA kwota niż postój
    przez dwa "zyskowne" miesiące, prawda?

    Jest jeszcze jedno pytanie: czy za część roszczeń odpowiedzialności
    nie będzie "wprost" ponosił sprawca?
    _117.html
    +++
    art. 471
    Dłużnik obowišzany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania
    lub nienależytego wykonania zobowišzania, chyba że niewykonanie
    lub nienależyte wykonanie jest następstwem okolicznoœci,
    za które dłużnik odpowiedzialnoœci nie ponosi.
    ---

    Czy dostawca odpowiada za to, że ktoś UMYŚLNIE uszkodził kabel?

    pzdr, Gotfryd