  • Data: 2005-06-20 00:46:37
    Temat: Re: Niechciany lokator
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    idiom wrote:

    > Wyobraź sobie, że mieszkasz w domku dwurodzinnym, ze wspólną klatką
    > schodową. Spokój, luz, trzymasz na korytarzu rower, nie przywiązany
    > łańcuchem do poręczy schodów, jak dziecko Ci niedomknie, wychodząc do
    > ogródka, drzwi od mieszkania, to też nie ma problemu, bo przeciez furtka od
    > ulicy jest zawsze zamknięta i drzwi wejściowe do domu też ...

    ...a ci z drugiego "mieszkania" są samotnymi agorafobikami, więc nikt
    poza tobą po klatce się nie pęta?

    > I nagle zaczynają ci po tej klatce schodowej łazić obcy menele, oglądają
    > Twój rower, zaglądają w niedomknięte drzwi... Nie widziałbyś w tym nic złego

    Jak ci siąsiedzi śmieli kogoś zaprosić! I to w dodatku kogoś, kto nie
    przychodzi w garniturze!

    > ?? Pomijam już zupełnie fakt, że Marzena napisała, że złapała gościa na
    > swojej działce...

    Współwłasność - to była także działka tego drugiego właściciela.

    ATSD moja odpowiedź była raczej pytaniem - jak to dokładnie jest
    zorganizowane. Dwa wejścia? Jedno wejście? Teren wokół budynku
    rozdzielony? Czy wspólny?

    Bo jeśli nie rozdzielony - to nie ma prawa ograniczać współwłaścicielowi
    normalnego korzystania.

    A wariant z rodzieleniem wydaje mi się mało prawdopodobny - bo wtedy co
    opiekowanie się współwaścicielem numer 2 miało wspólnego z chodzeniem po
    wydzielonym terenie współwłaściciela numer 1?

    Tak więc póki co to wygląda na to, że współwłaściciel numer 1 rości
    sobie prawa do decydowania, z kim współwłaściciel numer 2 może się na
    terenie wspólnej własności spotykać...