  • Data: 2018-07-29 02:32:07
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-07-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Znajdź przepis nakazujący mu jego wydanie.

    No już podałem na samym poczatku. To tak jakbyś mnie pytał o przepis
    nakazujący użycie ręki w przypadku konieczności udzielenia pomocy.

    > Nie do końca, ale dokąd biegły tego nie stwierdzi, to na pewno nie. Poza
    > obiektywnym wykazaniem, że brak AED miał znaczenie, należy jeszcze
    > wykazać, że ratownik o tym wiedział, albo co najmniej godził się na to,
    > że istnieje ta zależność.

    Nie jest wymagane u ratowników wodnych formalne przeszkolenie z AED?

    > Jeśli powiedziała,że nie oddycha, to odpowiedź ratownika, że w opisanym
    > wypadku AED się nie przyda jest bez sensu i pozostaje pytanie, czemu nie
    > wydał.

    No właśnie. Ale jeśli powiedziała, że raz oddych a raz nie, to też.

    > Pogoń nie jest działaniem ratowniczym. Ale mógłbyś kogoś poprosić o
    > przewiezienie rannego do szpitala albo bliżej karetki. Moim zdaniem i
    > tak ten przepis tego dotyczy, bo tam jest "w szczególności", ale byłoby
    > to jaśniejsze.

    No wiem, wiem, zapędziłęm się z tą pogonią. Z karetką lepszy przykład.

    --
    Marcin