  • Data: 2008-07-07 10:12:12
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > moze cie nie wpuscic na koncert,

    Wykroczenie.

    > moze z niego usunac,

    Siłą? Przestępstwo. Obrona konieczna dozwolona.

    > a wtedy to ty ich
    > pozwij :)
    > wynik zapewne znasz

    Wyniku jeszcze nie ma, to po pierwsze. Po drugie nawet mimo kuriozalnych
    uzasadnień "sędziów" z Pruszkowa - żaden z nich nawet nie próbować
    stwierdzić, że fotografowanie jest nielegalne.

    > i tak i nie
    > mam fajne wspomnienia z koncertow z ktorych nie mam zdjec i nie mam
    > problemu z ich przywolywaniem, oraz takie sobie wspomnienia, lub zadne z
    > koncertow z ktorych mam zdjecia
    >
    > jest to sprawa indywidualna

    Ale powszechnym obyczajem jest posiadanie samodzielnie robionych zdjęć z
    ważnych dla danej osoby imprez.

    > nie jest niewazny, poniewaz tez nie ma zadnych podstaw prawnych, do
    > tego, aby uznac go za sprzeczny z prawem

    Nielegalne przeszukanie. To po pierwsze. Alkoholu i broni mogą sobie
    szukać, ale wara im od przeglądania dokumentów, telefonów czy innych
    niegroźnych urządzeń.

    Po drugie równie dobrze mogliby wpisać w regulaminie nakaz zakładania
    kajdanek albo opasek na oczy.

    Kłania się tu Art. 5 KC.

    Poza tym bardzo często z takim "regulaminem" można zapoznać się tylko w
    teorii (np. idę do kasy, kupuję bilet - a jedyna kopia "regulaminu" wisi
    w centrali organizatora 200km dalej albo "regulaminu" w ogóle jeszcze
    nie ma) - i wtedy mamy niedozwolone postanowienie umowne.

    No i punkt 7 w postanowieniach niedozwolonych narzuca się od razu.