  • Data: 2017-07-10 12:50:38
    Temat: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-10 o 12:29, Olin pisze:

    > Co zatem proponujesz, poza niechodzeniem na wybory, które i tak niczego nie
    > zmieniają w owym ekosystemie?
    > Rządzić ma król, czy jakiś parlament wybrany przez losowanie?

    1) nie napisałem nigdzie, że nie chodzę na wybory (inna kwestia, że
    nierzadko oddaje głos nieważny, ponieważ nie zgadzam się z nikim w
    sposób, który pozwoliłby mi z czystym sercem oddać głos

    2) nie - nie powinno byc rządzenia, a zarządzanie w imieniu wyborców to
    raz, a dwa nie chodzi o to czy miałby być parlament, czy nie, a o to,
    jak winien być wybierany, by nie prowadziło to do patologii, o czym
    zresztą wiesz, bo niejednokrotnie pisałem, ale wolisz dać tezę
    absurdalną, nie wiem po co ten kiepski zabieg.

    3) chorobą jest domniemanie konstytucyjności ustaw

    4) chorobą jest brak ustawowego minimalnego vacatio legis, na tyle
    długiego, aby można było się przygotować na zmiany prawne, oraz by była
    możliwość skutecznego zaskarżenia zmian do odpowiednich instytucji.

    5) odpowiednie instytucje tez winny być mniej polityczne i raczej
    obieralne albo przy wielkim konsensusie, albo w jakiś wyborach

    6) winna być wolność jednostki postawiona postawiona na dużo wyższym
    priorytecie.

    to tyle na szybko

    Kaczus
    --