  • Data: 2010-11-11 20:12:49
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ibhdeb$qrs$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Pisałem o niedozwolonych klauzulach w umowie, to nie jest to samo co
    > naruszanie zbiorowych interesów konsumenta (to mniejszy zbiór).

    Ale UOKiK jest powołany do ochrony tych zbiorowych interesów.

    > 2. Odniosłem się ogólnie do wypowiedzi przedmówcy, że przedsiębiorcy
    > robią co chcą - im więksi tym bardziej - bo... są bezkarni.
    > A są bezkarni bo:
    > a) Urzędy powołane do ochrony konsumentów pozorują tylko swoją pracę

    Realizują ustawy, a że ustawodawcy czasem robią wszystko, by się czasem nic
    nie dało zrobić, to ...

    > b) Ludzie tylko potrafią narzekać

    To racja

    > c) A jak niektórzy dadzą do sądu to sądy i tak ich wydymają - vide:
    > mbank, operatorzy GSM - bo cały system w Polsce jest nastawiony na
    > dymanie owieczek, a nie na ich ochronę.

    Tyle, że czasem to czyste pieniactwo, a nie ochrona włąsnych interesów.

    > 3.Regulamin nie zawierał ograniczonych praw.

    Regulamin, to nie wszystko. W prawie cywilnym mamy do czynienia z pewnymi
    domniemaniami czy tzw. zwyczajem. Jak umieszczasz zdjęcie na serwerze to
    normalne jest, że mają prawo to publikować, skoro to serwer do publikacji.

    > 4. Mam głęboko w d.pie niewolników, którzy zaakceptowali ten regulamin
    > prawie sprzedając się tam razem ze swoją dusz.

    > To nie serwis rozpowszechnia fotki, tylko użytkownicy.
    > Przynajmniej nie powinien.

    Już pisałem, że nie była problemem sama publikacja tych fotek, tylko ich
    przerabianie i wykorzystywanie przykładowo do tych kart kredytowych z
    reklamy. Moim zdaniem problem marginalny, ale ktoś tam poczuł się urażony.