    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nasza-Klasa, kradziez zdjecia
    Date: Fri, 20 Feb 2009 12:56:02 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 20.02.2009 Bartek <j...@o...pl> napisał/a:
    > Nie wydaje mi sie, zeby polskie sady, prokuratura i policja byly tak
    > zaawansowane, ze wysylam email i oni juz robia za darmo dochodzenie, he he!

    Niech się wypowiedzą praktycy. Sądzę, że przyjmą. Ale nie musi być
    przecież mejl. Poślij pismo do rodziny/znajomych, niech poślą to poleconym
    gdzie trzeba.

    > Wedlug Ciebie avatar jest ok? A jesli ktos inny kupuje to samo zdjecie (bo

    Oczywiście, że nie jest ok, ale nie jest aż tak be aby warty był takiej
    rzucawki. Wejdź na dowolne forum i zobacz co tam sobie ludzie wklejają.
    Jak zdjęć/rysunków własnych jest promil to będzie dobrze. Ślesz listy do
    administratorów i twórców jakiś dziwnych anime, że gwałcą ich prawa czy
    sądzisz, ze disnejowska pokahontas została użyta za przyzwoleniem twórców?
    Zwisa ci to zgniłym ogórkiem więc dostrzeż łaskawie, że w najlepszym
    wypadku coś tu jest nie tak z proporcją.

    > dzialajaca zgodnie z prawem jest frajerem, bo przeciez mozna sobie zdjecia
    > brac za darmo. Zaraz skocze sobie na Obiektywni.pl , Plfoto.pl ,
    > Fotorecenzje, wezme sobie jakies fajne zdjecia, portrety i wrzuce sobie jako
    > avatar na Nasza-Klase. A jesli autorzy maja cos przeciwko to przeciez to
    > zwykle PIENIACTWO.

    Pieniactwo to jest wtedy, gdy z drobnego przewinienia w stosunku do naszej
    osoby robi się kaliber nie wiem jakiej zbrodni. Prawo pozwala używać
    zdjęcia za darmo w pewnym zakresie użytku dozwolonego (np. pokazując je
    naszym znajomym). FAKTYCZNY zakres uzytkowania takiego awatara nie za
    bardzo odbiega od tego z uzytku dozwolonego i stąd twoje święte oburzenie
    jest MZ zupełnie nieproporcjnalne.

    > Tak, ja jestem autorem tego zdjecia. Modelka to Chinka, z ktora mam umowe na
    > pismie. Gdyby to bylo foto krajobrazu to machnalbym reka, trudno, stalo sie.
    > Ale tu chodzi o wizerunek osoby trzeciej, ktora mi zaufala i ten wizerunek
    > jest wykorzystywany bezprawnie.

    W czym Ci zaufała? Obiecałeś jej, że żaden palant (pewnie jakiś zasmarkany
    nastolatek) nie skopiuje jej zdjęcia z sieci? :) No weź wyluzuj.

    > Jesli wedlug ciebie to PIENIACTWO to nie wiem jak dochodzic praw autorskich?
    > Moze policja i prokuratura tez uzna to za pieniactwo?

    To nie ma znaczenia. Będą musieli przyjąć.

    --
    Marcin