    From: "Bartek" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nasza-Klasa, kradziez zdjecia
    Date: Fri, 20 Feb 2009 11:50:20 +0800

    > Szczerze? Jak ta osoba używa tego tylko jako avatara to dla mnie
    > aż TAKIE rzucanie się o to jest mówiąc eufeministycznie na granicy
    > pieniactwa.
    >
    > --
    > Marcin

    Witam,

    Nie wydaje mi sie, zeby polskie sady, prokuratura i policja byly tak
    zaawansowane, ze wysylam email i oni juz robia za darmo dochodzenie, he he!

    Wedlug Ciebie avatar jest ok? A jesli ktos inny kupuje to samo zdjecie (bo
    je sprzedaje) i placi za to, nabywa prawa autorskie i ktos inny to samo
    zdjecie bierze sobie za darmo i jest bezkarny? Jak ma sie czuc osoba, ktora
    kupuje to lub podobne zdjecie tej samej modelki? Wychodzi na to, ze osoba
    dzialajaca zgodnie z prawem jest frajerem, bo przeciez mozna sobie zdjecia
    brac za darmo. Zaraz skocze sobie na Obiektywni.pl , Plfoto.pl ,
    Fotorecenzje, wezme sobie jakies fajne zdjecia, portrety i wrzuce sobie jako
    avatar na Nasza-Klase. A jesli autorzy maja cos przeciwko to przeciez to
    zwykle PIENIACTWO.

    Tak, ja jestem autorem tego zdjecia. Modelka to Chinka, z ktora mam umowe na
    pismie. Gdyby to bylo foto krajobrazu to machnalbym reka, trudno, stalo sie.
    Ale tu chodzi o wizerunek osoby trzeciej, ktora mi zaufala i ten wizerunek
    jest wykorzystywany bezprawnie.

    Jesli wedlug ciebie to PIENIACTWO to nie wiem jak dochodzic praw autorskich?
    Moze policja i prokuratura tez uzna to za pieniactwo?

    Pozdrawiam
    Bartek