    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nasza-Klasa, kradziez zdjecia
    Date: Fri, 20 Feb 2009 11:08:57 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 20.02.2009 Bartek <j...@o...pl> napisał/a:
    > Otoz, jakis fikcyjny uzytkownik wstawil sobie moje zdjecie, z moja chinska

    Twoje czyli rozumiem jesteś jego autorem (a nie na zdjęciu z modelką).

    > Administratorzy Naszej-Klasy po kilku dniach od zgloszenia naduzycia
    [..]
    > prostu umyli rece. Powiedzieli, ze moge wystapic na droge sadowa.

    Złożyć zawiadomienie na/do policję/prokuratury.

    > Napisalem do nich, ze niby kogo mam zaskarzyc? Goscia, ktory ma jakis
    > chinski nick, nie wiem gdzie mieszka nawet? Nie znam nawet plci? I co mam z
    > tymi 'danymi' isc na komisariat policji? Bo NK potrzebuje oficjalne pismo w
    > tej sprawie, zeby to usunac.

    Tak, bo NK ani nikt podobny nie ma prawa udostepniać czyiś danych tylko
    dlatego, że jakaś inna osoba coś twierdzi. Dla NK to są tylko Twoje
    twierdzenia. Nie oni są od oceniania ich prawdziwości. Od tego są właśnie
    sady.

> [...]
    > nie jest automatycznie wyłączana poprzez usunięcie zdjęcia. Jesteśmy
    > również odpowiedzialni wobec Usługobiorcy za ciągłość działania
    > świadczonej usługi. Nie do końca uzasadnione zablokowanie usługi,
    > czyli usuniecie zdjęcia, oparte na arbitralnych przesłankach może
    > skutkować roszczeniami z tytułu niewykonania zobowiązania, jakim jest
    > świadczenie określonej usługi.
    > Czyli streszczajac ta wypowiedz: jestesmy Bogiem internetu i mamy gdzies
    > Pana roszczenia, naszym obowiazkiem jest utrzymanie galerii uzytkownika,

    Nie. Dokładnie co wczesniej napisałem. Spodziewasz sie, że mają tam komus
    coś poblokowac bo Ty twierdzisz, że on jest be. A jeśli on nie jest be, a
    zapewne z p. widzenia NK nie musi być, to NK poniesie za takie gwałtowne
    ruchy odpowiedzialność. Nie Ty.

    > I teraz gdzie mam sie odwolac? Isc na policje i powiedziec, ze uzytkownik o

    Jesli jesteś autorem to składasz na policji/prokuraturze zawiadomineie o
    popełnieniu przestępstwa. Oni będą ustalać kto to taki. Podejrzewam, że
    nawet z Chin możesz im przesłać zawiadomienie lub wynająć pełnomocnika aby
    Cię w Polsce reprezentował. Możesz też przekazać pełne prawa majątkowe
    (wyłączność) do publikacji tego zdjęcia na portalu NK temu radiu, o którym
    wspomniałeś i niech oni złożą zawiadomienie :)

    > naleza prawa autorskie?! Niestety Nasza-Klasa ma to gdzies - przestroga dla
    > innych! Foto znalazlem przypadkowo szukajac chinskich nazwisk, moze Wasze
    > zdjecia tez sa tak traktowane, radze uwazac!

    Szczerze? Jak ta osoba używa tego tylko jako avatara to dla mnie
    aż TAKIE rzucanie się o to jest mówiąc eufeministycznie na granicy
    pieniactwa.

    --
    Marcin