  • Data: 2021-11-10 01:24:15
    Temat: Re: Namierzanie ludzi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-11-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu nie ma żadnego problemu. Tak działają serwisy społecznościowe.

    W serwisie społecznościowym typu FB nikt nikomu nie każe upubliczniać
    profilu, ale dziewczyna pisze tez o profilach branżowych do szukania
    pracy. Tu to chyba nic się nie poradzi, bo jakies informacje aby się
    zareklamować podac nalezy. Z drugiej strony, nie rozumiem, jak takie
    informacje (wykształcenie, umiejętności zawodowe, ogólna historia
    zatrudnienia) mogą tu szkodzić, skoro ktoś się na taki profil dostaje po
    nitce od obecnego pracodawcy.

    A jeśli pisze o profilach do użytku prywatnego, to owszem, dla mnie tez
    jest niepojęte, że ktoś wystawia profil jako publiczny i ma pretensje,
    że ludzie tam wchodza i zaglądają. Tzn. ja tam się osobiście cieszę, jak
    muszę kogoś sprawdzić, to jest to przewyborne źródło informacji.

    Prywatne profile do uzytku osobistego:
    1) się zabezpiecza, aby publiczne nie były.
    2) się kontroluje: co tam się umieszcza, dla kogo, jakie informacje można
    z tego wyciągnąć (włącznie usuwanie metadanych ze zdjęć - stopień paranoi
    umiarkowany) - generalnie nalezy przyjąć, że co się tam pojawiło, może
    wyciec i będzie użyte przez samą platformą tym zarządzającą.

    Powyższe nie specjalnie działa, jesli ma się kilkuset "przyjaciół"
    którzy są z grubsza losową bandą nie mającą z nami za dużo wspólnego,
    ale nawet w takim przypadku, można przeciez utworzyć różne grupy a nie
    udostępniac wszystkiego tej całej bandzie.

    Nb. jesli ktoś sobie założył profil publiczny, to np. pod takim FB serio
    nie ma sposobu aby uczynić ten profil bardziej prywatnym? Rozumiem, że
    jak ma się sraczke publikacyjna i kilkanascie postów dziennie, to może
    być kłopot ze zmianą grona odbiorców, ale coś mi się wierzyć nie chce,
    że nie ma jakiś globalnych opcji.

    --
    Marcin