    From: Tapatik <t...@b...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nalot w wyniku pomylki ISP
    Date: Wed, 19 Nov 2008 09:03:52 +0100

    Użytkownik argothiel napisał:

    > A skąd policja ma wiedzieć, czy na tych nośnikach jest rzeczywiście
    > tylko kopia bezpieczeństwa? Ma Ci uwierzyć na słowo?

    Załóżmy taką sytuację:
    Mam firmę.
    Dla potrzeb firmy kupuję komputer. Na komputerze instaluję wyłącznie
    *legalne* oprogramowanie. Na wszystko (system operacyjny i resztę
    aplikacji) mam faktury, licencje, nośniki...
    Przychodzi do mnie Policja z nakazem i chce zabrać komputer, tymczasem
    na komputerze mam dane bez których firma nie ma szansy przetrwać.
    Co wtedy?

    MM przetrwał, bo miał kopie bezpieczeństwa poza swoją frimą.

    Mnie do głowy przychodzą dwa pomysły:
    1.Na oczach Policjantów wyjmuję z szafki nierozpieczętowane pudełko
    płytek i robię kopię bezpieczeństwa. Jeśli pudełko nie było
    rozpieczętowane, to można przypuszczać, że płytki są czyste. Tylko
    pytanie czy mi na to pozwolą. Czy jest jakiś zapis pozwalający na
    zrobienie kopii bezpieczeństwa podczas kontroli?
    2.Dane mam na dysku przenośnym podłączonym do komputera poprzez sieć
    radiową. Dysk jest zamknięty na strychu albo u sąsiada. Podczas kontroli
    komputer jest zabrany, ale dane zostają.

    Zakładam, że zakup drugiego komputera po kontroli nie jest problemem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik