  • Data: 2024-07-19 20:50:27
    Temat: Re: Najmłodsza dziennikarka w Sejmie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Jul 2024 19:30:51 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > I może sam ze sobą podpisać umowę o pracę?

    A kto miałby podpisać?

    Przy czym uprawniony do reprezentowania spółki będzie już po powołaniu
    go przez zgromadzenie wspólników.

    Ale sprawa wygląda na ciekawszą
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zatrudnienie-czlo
    nka-zarzadu-na-podstawie-umowy-o-prace-wady-i-zalety

    "Przykładem sytuacji, w której niemożliwe staje się zawarcie umowy o
    pracę z członkiem zarządu, jest stosunek pracy między spółką z
    ograniczoną odpowiedzialnością a jej jedynym wspólnikiem i
    jednocześnie jedynym członkiem zarządu. Wynika to z tego, że nie
    zachodzi wówczas element podporządkowania pracownika pracodawcy,[...]"

    Ale w takiej jednoosobowej "spółce" z o.o, a w zasadzie bez
    cudzysłowów, to czasem jeszcze notariusz jest potrzebny.

    https://www.infakt.pl/jednoosobowa-spolka-z-o-o-co-t
    o-jest-i-jak-ja-zalozyc/

    "Prezes może otrzymywać wynagrodzenie od spółki za swoją działalność.
    Decyzję o wynagrodzeniu przyznaje w drodze uchwały zgromadzenie
    wspólników. Krótko mówiąc - jedyny wspólnik, działając jako
    zgromadzenie wspólników, podejmuje decyzję o wypłacaniu wynagrodzenia
    prezesowi, którym jest on sam. Analizując dalej zapisy k.s.h.,
    dochodzimy do wniosku (zgodnie z art. 210 § 2 k.s.h.), że ta uchwała
    wymaga formy aktu notarialnego."

    Przy czym wynagrodzenie nie oznacza od razu umowy o prace.

    I więcej ciekawostek tam jest.

    J.