  • Data: 2024-07-16 17:11:08
    Temat: Re: Najmłodsza dziennikarka w Sejmie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Jul 2024 13:18:14 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > A musi mieć wykształcenie lub być zatrudniona? Jak mam kanał na youtube i
    > nagrywam sobie na niego filmiki, to przecież też jestem dziennikarzem :)
    > Bez wykształcenia i bez zatrudnienia. A jak nie nagrywa na youtube (bo
    > tam jest chyba limit wieku, od którego można mieć konto?), to może robi
    > zdjęcia do gazetki szkolnej. Dziennikarstwo jak nic.
    >
    > Ciekawe -- naprawdę nie można zatrudniać osób, które nie mają ukończonej
    > podstawówki?

    IMHO - można. Dzieci w filmach grają.

    Specyficzna to forma zatrudnienia, ale zawsze.

    Przepisy jakies są
    https://www.pip.gov.pl/dla-pracownikow/porady-prawne
    /zatrudnianie-pracownikow-mlodocianych

    Ale przecież życie dopisuje kolejne rozdziały, dziecko może mieć np
    własną spółkę akcyjna, albo bank, prezesem się mianować nie może, bo
    pełnoletniość wymagana, ale ciekawe jak sie mają powyzsze przepisy do
    co ambitniejszych stanowisk.
    Grafik np. Kompozytor muzyki.
    Tester gier komputerowych, analityk giełdowy, konsultant.
    Czy modny ostatnio "influencer" :-)

    Obsługa komputera jak widać dopuszczalna, a to wielkie możliwości :-)

    P.S. Mlodociany w pierwszym roku pracy ma prawo do 38 dni urlopu, a
    jak skonczy 18 lat ... to ile? 20 dni, czy mniej, w niektórych
    przypadkach ?

    J.