  • Data: 2008-04-05 10:48:15
    Temat: Re: Nagranie rozprawy i wniosek o wylaczenie sedziego
    Od: bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AmtoPm pisze:
    > Czy mozna nagranie rozprawy o pomówienie wykorzystać do wniosku o
    > wyłaczenie sedziego?
    > Nagranie nie było podsłuchem (tzn. podczas przerwy zabrałem dyktafon
    > ze sobą).
    >
    > Z drugiej strony na nagrywanie wymagana jest zgoda sądu. jednak po
    > pierwszej sprawie (próbie ugodowej widać było wyraźnie stronniczość
    > tej kobiety).
    >
    > Na drugiej sprawie pytala się o to samo kilka razy, nie potrafiła
    > zrozumiec najprostrzych rzeczy, nie chciała przyjąc dowodu (publikacji
> [...]

    Obawiam sie, ze to raczej Ty masz fundamentalny problem ze
    zrozumieniem procedury; lepiej byloby, gdyby reprezentowal Cie
    profesjonalista. Z tekstu wynika ze to sprawa cywilna, ale piszesz o
    "pelnomocniku oskarzyciela" co sugeruje ze to sprawa karna.

    W sprawie cywilnej pisma procesowe sklada sie oczywiscie z odpisem dla
    drugiej strony i sad nie moze postapic inaczej. Sadowi nie jest
    potrzebna "znajomosc rynku prasowego", a razie takiej potrzeby mozna
    powolac bieglego. "Dowod" z kserokopii jakiegos tekstu w prasie
    raczej jest malo przydatny przy wniosku o ustanowienie pelnomocnika z
    urzedu; do takiego wniosku sklada sie dowody poswiadczjace trudna
    sytuacje materialna strony itp.

    Z Twojego nagrania, jak mozna sie zorientowac, nie wynika nic ponadto,
    ze masz zastrzezenia do sposobu prowadzenia rozprawy, bo Twoim zdaniem
    naruszono procedure ktorej nie znasz. Kwestia czy miales prawo
    nagrywac ma tutaj znaczenie trzeciorzedne. Istotne jest ze masz
    praktycznie zerowe szanse na wylaczenie sedziego z powodow (a raczej
    ich brakow) ktore wskazujesz (a raczej nie wskazujesz). Tylko
    pogorszysz swoja sytuacje procesowa.

    Napisz konkretnie w czym rzecz, a nagranie schowaj sobie na pamiatke.