  • Data: 2019-05-28 08:32:42
    Temat: Re: Na religie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No patrz, nie wiem czemu miałem cię w złej szufladce. W takim razie
    > powinniśmy tu rozpocząć dyskusję o przydatności religii we współczesnym
    > świecie. Także o celu życia osobnika i kryteriach oceny czy to życie cel
    > wypełniło czy nie. Ale ponieważ my ateiści mamy tą lekcję przerobioną do
    > znudzenia więc zgadzamy się że w olbrzymiej większości przypadków w
    > naszym kącie świata religia jest raczej zawadą niż pomocą w osiągnięciu
    > szeroko rozumianego sukcesu życiowego. Nieprawdaż? Zatem twoją
    > wątpliwość traktuję jako akt przekory :)

    Mam inne zdanie. W większości przypadków religia jest niezbędna do
    osiągnięcia szeroko rozumianego sukcesu życiowego.

    Również to, że jestem ateistą, zawdzięczam temu, że żyję w bezpiecznym i
    bogatym świecie, którego 99.99999% ludzi żyjących kiedykolwiek na Ziemi
    nie zaznało.

    Jakbym żył w normalnym świecie - takim gdzie połowa moich dzieci umrze,
    moją siostrę zgwałcą i zrzucą jej ciało z przepaści, a ja nie będę znał
    dnia ani godziny kiedy ja albo ktoś z moich bliskich nie zginie jakąś
    bezsensowną śmiercią - to pewnie bym ateistą nie był. Bo inaczej sensu
    życia jak życiem wiecznym nie byłoby można sobie wytłumaczyć i
    zracjonalizować.

    --
    Liwiusz