eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!border2.nntp.ams1.giganews.c
    om!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w
    kanał?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu> <q5c4p2$c48$1@news.icm.edu.pl>
    <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 2 Mar 2019 13:06:38 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <5c7a71ce$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.29.181.184
    X-Trace: 1551528399 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.29.181.184:58844
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:780929
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:

    >> "Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze.
    >> Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana
    >> bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W
    >> tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu,
    >> kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie
    >> takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i
    >> "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w
    >> kwestii zasadności ekonomicznej - nie."
    > Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw,
    > bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
    > darmo ...
    > A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
    > z tego wyszlo :-)

    Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
    rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
    jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?

    Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
    takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
    nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
    ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
    ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.

    Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
    przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
    Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
    Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
    do tego wybudować.

    Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1