-
1. Data: 2019-03-01 19:28:39
Temat: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistula
spit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-withou
t-approval-idUSKCN1QI56C
> March 1, 2019
> EU says Poland cannot build Baltic canal without approval
>
> BRUSSELS (Reuters) - Poland should refrain from building a canal on
> its Baltic coast before it gets approval from European Commission, an
> EU official said, after Warsaw failed to assuage the bloc's concerns
> about the project during talks in Brussels on Friday. [...]
--
A. Filip
| Tak jak konie są do ujeżdżania, tak pieniądze - do wydawania.
| (Przysłowie fińskie)
-
2. Data: 2019-03-01 21:30:38
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
A. Filip pisze:
> https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistula
spit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-withou
t-approval-idUSKCN1QI56C
>> March 1, 2019
>> EU says Poland cannot build Baltic canal without approval
>>
>> BRUSSELS (Reuters) - Poland should refrain from building a canal on
>> its Baltic coast before it gets approval from European Commission, an
>> EU official said, after Warsaw failed to assuage the bloc's concerns
>> about the project during talks in Brussels on Friday. [...]
"Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze.
Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana
bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W
tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu,
kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie
takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i
"błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w
kwestii zasadności ekonomicznej - nie."
Problem np. "dotyczy sposobu realizacji dużych projektów
infrastrukturalnych. Bruksela krzywo patrzy na nadużywanie spec-ustaw, a
w szczególności rygoru natychmiastowej wykonalności, który de facto nie
daje skarżącym realnego prawa do walki o swoje."
Masz czas? to polecam:
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=3314
22
-
3. Data: 2019-03-02 02:28:20
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 01 Mar 2019 21:30:38 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):
> A. Filip pisze:
>> https://www.reuters.com/article/us-eu-poland-vistula
spit/eu-says-poland-cannot-build-baltic-canal-withou
t-approval-idUSKCN1QI56C
> "Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze.
> Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana
> bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W
> tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu,
> kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie
> takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i
> "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w
> kwestii zasadności ekonomicznej - nie."
Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw,
bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
darmo ...
A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
z tego wyszlo :-)
J.
-
4. Data: 2019-03-02 08:01:56
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
> z tego wyszlo
rurę 2 mogą sobie niemcy z ruskimi bezkarnie układać, wbrew interesowi
wspólnotowemu EU i zagrożeniu również dla środowiska, ruskie mogą
bezkarnie blokować mierzeję wiślaną, najwyraźniej KE to agentura berlina
i moskwy, a polaczki maja cicho siedzieć i nie podskakiwać dla mocarzy:)
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
5. Data: 2019-03-02 12:26:13
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: n...@o...pl
w <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>, "J.F."
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
> z tego wyszlo :-)
To niezgodne z doktryną tego rządu - za deficytowe inwestycje mają płacić
obywatele.
-
6. Data: 2019-03-02 13:06:38
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
>> "Zasadność inwestycji to problem Polski, bo my wykładamy pieniądze.
>> Natomiast każda inwestycja - publiczna bądź prywatna, współfinansowana
>> bądź nie - musi być zgodna z prawem wspólnotowym i międzynarodowym. W
>> tym wypadku może chodzić np. o jakość przeprowadzonego przetargu,
>> kwestię ochrony środowiska i oddziaływanie transgraniczne. W ocenie
>> takich spraw instytucje unijne jak najbardziej mają kompetencje i
>> "błogosławieństwo Komisji Europejskiej" jest potrzebne, natomiast w
>> kwestii zasadności ekonomicznej - nie."
> Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw,
> bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
> darmo ...
> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
> z tego wyszlo :-)
Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?
Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.
Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
do tego wybudować.
Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.
-
7. Data: 2019-03-02 13:31:39
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 02.03.2019 o 13:06, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:
>> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
>> z tego wyszlo :-)
>
> Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
> rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
> jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?
>
> Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
> takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
> nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
> ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
> ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.
port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu
https://wpolityce.pl/gospodarka/435892-minister-grob
arczyk-zapowiada-nowe-inwestycje
W przypadku portu w Gdańsku, projektujemy budowę Portu Centralnego
na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni - budowę portu zewnętrznego, a w przypadku
Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego - powiedział
,,Naszemu Dziennikowi" szef MGMiŚ Marek Gróbarczyk.
[...]
W przypadku portu w Gdańsku, który ma największy potencjał,
projektujemy budowę Portu Centralnego na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni -
budowę portu zewnętrznego, czyli wysunięcie terminalu w stronę morza. A
w przypadku Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego
w Świnoujściu i pogłębienie do 12,5 m toru żeglugowego tak, aby
umożliwić wejście do Szczecina większym jednostkom
>
> Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
> przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
> Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
> Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
> do tego wybudować.
>
> Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.
>
Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
polskiej nazwy Królewiec:)
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
8. Data: 2019-03-02 13:52:26
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:
> port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
> to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu
Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
pływać.
> Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
> świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
> polskiej nazwy Królewiec:)
Nie mam żadnego wpływu na to, jak Rosja nazywa miasta na swoim
terytorium i na czyją cześć. nie widzę również głębszego sensu w
używaniu innych, niż na mapach nazw miejscowości tylko dlatego, że nam
sie jakaś postać - będąca "dawcą" nazwy - nie podoba. No i o ile o
mieście Królewiec może ktoś słyszał, to o Obwodzie Królewieckim chyba
już niewiele. :-)
-
9. Data: 2019-03-02 14:30:49
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: u2 <u...@o...pl>
W dniu 02.03.2019 o 13:52, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 02.03.2019 o 13:31, u2 pisze:
>
>> port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
>> to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu
>
> Jeśli to ożywienie ma być oparte o konieczność wykonania samego
> przekopu, czyli dostarczenia firmom budowlanych pracy, to rozumiem to.
> Ale jeśli przekop ma pełnić funkcję połączenia tych portów z morzem, to
> wypadałoby się zastanowić "co dalej". Czy ktokolwiek będzie chciał tam
> pływać.
to już nie twoja sprawa, zajmuj się tym co umiesz najlepiej, resztę
zostaw dla fachowców:)
>
>> Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
>> świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
>> polskiej nazwy Królewiec:)
>
> Nie mam żadnego wpływu na to, jak Rosja nazywa miasta na swoim
> terytorium i na czyją cześć. nie widzę również głębszego sensu w
> używaniu innych, niż na mapach nazw miejscowości tylko dlatego, że nam
> sie jakaś postać - będąca "dawcą" nazwy - nie podoba. No i o ile o
> mieście Królewiec może ktoś słyszał, to o Obwodzie Królewieckim chyba
> już niewiele.
ano, Robercik nie słyszał o Królewcu, zna się za to na ruskich nazwach:)
--
George Orwell :
"If liberty means anything at all, it means the right to tell people
what they do not want to hear"
-
10. Data: 2019-03-02 14:36:57
Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.03.2019 o 13:06, Robert Tomasik pisze:
> Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
> takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
> nasze porty.
Port Elbląg.
https://ro.com.pl/wp-content/uploads/2014/03/Portu-M
orski-w-Elbl%C4%85gu-2.jpg
Tak - to już cały;)
> Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.
To już prędzej. Aczkolwiek... jakoś między portami na Bałtyku tych
wodolotów nie widać.
Shrek