eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
  • Data: 2019-03-02 13:31:39
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 02.03.2019 o 13:06, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:

    >> A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
    >> z tego wyszlo :-)
    >
    > Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
    > rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
    > jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?
    >
    > Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
    > takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
    > nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
    > ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
    > ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.



    port w Elblągu nie jest wielką konkurencją dla Gdańska, czy Szczecina,
    to po prostu projekt byznesowy dla ożywienia gospodarczego regionu

    https://wpolityce.pl/gospodarka/435892-minister-grob
    arczyk-zapowiada-nowe-inwestycje



    W przypadku portu w Gdańsku, projektujemy budowę Portu Centralnego
    na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni - budowę portu zewnętrznego, a w przypadku
    Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego - powiedział
    ,,Naszemu Dziennikowi" szef MGMiŚ Marek Gróbarczyk.

    [...]

    W przypadku portu w Gdańsku, który ma największy potencjał,
    projektujemy budowę Portu Centralnego na Zatoce Gdańskiej, w Gdyni -
    budowę portu zewnętrznego, czyli wysunięcie terminalu w stronę morza. A
    w przypadku Portu Szczecin-Świnoujście - budowę terminalu kontenerowego
    w Świnoujściu i pogłębienie do 12,5 m toru żeglugowego tak, aby
    umożliwić wejście do Szczecina większym jednostkom



    >
    > Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
    > przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
    > Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
    > Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
    > do tego wybudować.
    >
    > Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.
    >

    Kalinin to ruski zbrodniarz mordujący Polaków w Katyniu, dlatego
    świadomy tego Polak nie powinien używać nazwy "kaliningrad" tylko
    polskiej nazwy Królewiec:)
    --
    George Orwell :

    "If liberty means anything at all, it means the right to tell people
    what they do not want to hear"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1