  • Data: 2005-09-26 12:22:22
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:308b.00001ae3.4337e46c@newsgate.onet.pl...

    > ale posiadanie na własny edukacyjny użytek; nie w celach zarobkowych jakis
    > programów itp nie podlega pod paragraf.
    > Sprawa do wygrania w sądzie.

    Nieprawda. Mozna posiadac w niektorych przypadkach na domowym komputerze
    kopie oprogramowania, ktorego legalna kopia jest w firmie - w celu
    "przynoszenia pracy do domu" i wykonywania tej pracy na domowym PC. Ale to
    tez zalezy od warunkow, na jakich firma sprzedaje oprogramowanie.

    Ten, kto stworzyl soft, ma prawo ustalenia dowolnych licencji na niego.
    Niektorzy robia GNU, niektorzy sprzedaja studentom i uczniom tansze i
    dopasowane do ich kieszeni "licencje edukacyjne", kojarze, ze cos takiego
    jest w przypadku MSOffice. Niektorzy w licencji ustalaja, ze program jest
    darmowy do wykorzystania domowego, ale w przypadku zarobkowego korzystania z
    niego nalezy za niego zaplacic. A niektorzy domagaja sie placenia zawsze za
    kazda posiadana/zainstalowana kopie niezaleznie od stopnia i sposobu jej
    wykorzystywania i innych okolicznosci.

    Paragrafem na to jest paragraf dotyczacy wypelniania zawartych umow.

    http://www.digit.pl/artykuly/37745.html

    "Do każdego egzemplarza programu komputerowego dołączona jest licencja -
    umowa określająca warunki korzystania z programu.

    Do jej zawarcia może dojść w przeróżny sposób: przez złożenie własnoręcznego
    podpisu na fakturze przy zakupie programu, przez kliknięcie na słowie
    "akceptuję" podczas jego instalacji, a nawet przez sam fakt rozpieczętowania
    opakowania, w którym program umieszczono."

    I.