    From: "ElComandante" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Sun, 25 Sep 2005 21:44:56 +0200

    > powiedz mi jaka jest roznica pomiedzy programem nabytymod producenta a
    > programem
    > ukradzionym (przy zalozeniu ze nie ma pudelka) a jaka jest roznica
    > pomiedzy obrazem namalowanym
    > a zdjeciem przez siebie zrobionym .

    Jeśli jesteś np. producentem pocztówek i na zrobionym zdjęciu
    "zarabiasz" to nie ma żadnej i to i to jest kopia czyjegoś dzieła.
    Różnica polega tylko na tym, że prawo różnie traktuje
    oba procedery. Załóżmy teoretycznie że jesteś w
    muzeum i chcesz zrobić "kopię" obrazu. Jeśli nie zapytasz
    autora/właściciela czy możesz i nie otrzymasz pozwolenia
    (załóżmy również, że zwyczajowo autor nie zgadza się na
    kopiowanie dzieła w jakikolwiek sposób tak jak to jest z softem)
    to jest to to samo co nielegalne kopiowanie oprogramowania.
    Moim zadaniem karane powinno być komercyjne wykorzystanie
    dzieła do którego nie masz praw. Tak samo jak producenci
    pocztówek dzielą się zyskiem z muzeum, ale muzeum nie rości sobie
    praw do zdjęć robionych na własny użytek.
    Nie jest przypadkiem właśnie tak, że zrobienie komercyjnego zdjęcia
    nie wymaga zgody (zapłacenia?) właściciela fotografowanego obiektu?