    From: o`rety <o`rety@pl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIP-3 i pieczatka...
    Date: Sun, 08 Oct 2006 21:36:38 +0200

    Użytkownik witek napisał:
    > "o`rety" <o`rety@pl.pl> wrote in message

    > To trzeba z głową iść do US, a nie mówić, że chce się nip bo się poszło do
    > pracy.

    zabiles mnie w tym momencie: do us mozna isc ze wszystkim, tylko nie z
    glowa, bo tam jest wszystko, ale nie ma logiki...

> [...]
    > Co prawda nie ma prawa nie przyjąć wniosku, ale jak przyjmie to skończy się
    > to tym, że dostanie się pismo z odpowiedzią powołującą się na art 8, że o
    > nip wystepuje płatnik i z prośbą o osobiste stawienie się i wyjasnienie po
    > co nam nip.
    > I owszem jak się wtedy intelignetnie wytłumaczymy, to nip dostaniemy, a
    > bedzie to trwało zapewne miesiąc i dłużej.
    >
    > I nie radzę wóczas olać sprawy i po prostu wysłać kolejny nip-3 od
    > pracodawcy, bo za wsytąpienie o nip po razy drugi kodeks karno skarbowy
    > przewiduje już spore kary jak dobrze pamiętam.

    wiesz, art 5 tejze ustawy mowi:
    Art. 5. 1. Podatnicy obowiązani są do dokonania zgłoszenia
    identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się
    jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez
    podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej
    działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.
    2. Zgłoszenie identyfikacyjne osób fizycznych zawiera nazwisko, imiona,
    imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, płeć, nazwisko rodowe,
    obywatelstwo lub obywatelstwa, adres miejsca zamieszkania, adres miejsca
    zameldowania na pobyt stały lub czasowy, rodzaj i numer dowodu
    tożsamości oraz numer ewidencyjny PESEL.

    i stad wynika ze to podatnik sklada druczek. potem, w art 8 jest mowa,
    ze platnik dokonuje zgloszenia podatnika, ale w momencie jak go
    zatrudnia a pracownik nie ma nipu.