  • 1. Data: 2006-10-06 11:18:28
    Temat: NIP-3 i pieczatka...
    Od: "Adam" <b...@o...pl>

    Witam,
    wlasnie wrocilem z US, gdzie probowalem oddac wniosek NIP-3. Pani
    powiedziala, ze nie przyjmie wniosku bo nie ma na nim pieczatki pracodawcy.
    Z tego co slyszalem - pieczatka pracodawcy nie jest potrzebna do wydania
    NIP, a pani z okienka nie ma nic do gadania na ten temat, ona jest tylko od
    przyjmowania wnioskow. Orzeczenie o wydaniu podejmuje odpowiedni naczelnik
    US. NIP jest mi potrzebny, aby nawiazac kilka umow-zlecenie z firmami
    internetowymi, ktorych oczywiscie nie bede prosil o pieczatki. Pani
    dodatkowo powiedziala mi ze przy takich umowach powinienem sie poslugiwac
    PESELem (rotfl). Tak wiec nie ma to jak wziasc PIT i wypelniac go samym
    PESELem :D

    Co o tym sadzicie, co mi radzicie?
    Z gory dzieki!

  • 2. Data: 2006-10-06 11:35:13
    Temat: Re: NIP-3 i pieczatka...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Adam napisał(a):
    > Co o tym sadzicie, co mi radzicie?

    wysłać pocztą

    KG

  • 3. Data: 2006-10-06 11:43:20
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Witam,
    > wlasnie wrocilem z US, gdzie probowalem oddac wniosek NIP-3. Pani
    > powiedziala, ze nie przyjmie wniosku bo nie ma na nim pieczatki
    > pracodawcy.

    A na co jej pieczątka pracodawcy? NIP należy się (niestety, bo chciałbym nie
    mieć pesela. nipu itd) KAŻDEMU!!!!

    +inż.prawa+

  • 4. Data: 2006-10-06 11:52:50
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Adam" <b...@o...pl> writes:

    > wlasnie wrocilem z US, gdzie probowalem oddac wniosek NIP-3. Pani
    > powiedziala, ze nie przyjmie wniosku bo nie ma na nim pieczatki pracodawcy.

    Zabawna sprawa, ale miałem identyczną sytuację kilka lat temu.
    Jeszcze jako niezatrudiony student chciałem sobie wyrobić NIP. Pani
    "Kasia" w US odmówiała. Zawiedziony zrezygnowałem, ale spróbowałem
    jeszcze raz za kilka tygodni. Trafiłem na inną panią "Basię", u której
    proces przebiegł pomyślnie.

    Także moja rada jest taka, żeby udać się tam jeszcze raz, na "inną zmianę".

    A tak na marginesie strasznie wkurza mnie to, że ostatecznie o
    przepisach prawa decyduje urzędnik -- pani w okienku.

    --
    jimmij

  • 5. Data: 2006-10-06 12:04:16
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > A tak na marginesie strasznie wkurza mnie to, że ostatecznie o
    > przepisach prawa decyduje urzędnik -- pani w okienku.

    G...o decyduje! Niech pokaże gdzie taki pisze! Nie potrafi...?

    +inż.prawa+

  • 6. Data: 2006-10-06 12:18:25
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> writes:

    > G...o decyduje! Niech pokaże gdzie taki pisze! Nie potrafi...?

    Widzisz, ja się z Tobą zgadzam, że ona o prawie nie ma żadnego pojęcia,
    ale to Ty się musisz pieklic jak Ci papierka nie chce przyjąć.
    Oczywiście możesz uderzyć ze skargą "do góry", a nawet iść do
    sądu, ale to dodatkowy kłopot i koszty. Mało kto ma na to chęci i czas.

    --
    jimmij

  • 7. Data: 2006-10-06 12:55:14
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Oczywiście możesz uderzyć ze skargą "do góry", a nawet iść do
    > sądu, ale to dodatkowy kłopot i koszty. Mało kto ma na to chęci i czas.

    Zadajesz proste pytanie: "a gdzie to proszę panią jest napisane?" I niech
    się pultają, żeby Ci udowodnić.

    +inż.prawa+

  • 8. Data: 2006-10-06 14:27:14
    Od: "P." <q...@N...gazeta.pl>

    > Co o tym sadzicie, co mi radzicie?
    > Z gory dzieki!

    Wyślij NIP-3 poleconym, najlepiej jeszcze za potwierdzeniem odbioru. Operacja
    będzie Cię kosztowała ~5zł ale skuteczność gwarantowana - nie będzie im się
    chciało odmawiać, zwłaszcza że musieliby to uzasadnić.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-10-06 14:54:18
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Adam napisał(a):
    > Witam,
    > wlasnie wrocilem z US, gdzie probowalem oddac wniosek NIP-3. Pani
    > powiedziala, ze nie przyjmie wniosku bo nie ma na nim pieczatki pracodawcy.

    Trzeba było jej powiedzieć,ze nie ma prawa odmówić przyjęcia
    wniosku.Sposób załatwienia takiej sprawy to całkiem inna rzecz ale ta
    Pani miała obowiązek przyjąć ten formularz.

  • 10. Data: 2006-10-06 14:54:50
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Wyślij NIP-3 poleconym, najlepiej jeszcze za potwierdzeniem odbioru.

    Potwierdzenie odbioru to już przesada. I tak listy odbierają automatycznie.

    +inż.prawa+