  • Data: 2003-09-26 18:40:29
    Temat: Re: NIE PŁAĆMY PODATKÓW !!!
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "freelander" <f...@o...pl> wrote in news:bl117m$e30$1@news.onet.pl:

    > Zastanawiam sie czemu i po co, i dla kogo placimy podatki w Naszym
    > kraju ??? Sejm i parlament-przekrety, do tego na Naszym utrzymaniu
    > ciągną nielicha kase oficjalnie, no i są nietykalni-mają immunitety.
    > Urząd skarbowy-szuka tylko frajerów, zeby nalozyc jakąś kare a firme
    > postawic w stan upadlości, szczują pierwszego-lepszego, który sie da.
    > Policja, prokuratorzy...ha ha ha - śmiechu warte, lekarze i sluzba
    > zdrowia-bez komentarza (dlugi, reformy, kolejki, lapówki-to taki
    > delikatny skrót), sądownictwo-chyba nie musze komentowac, kazdy dobrze
> [...]

    Taki jeden XIX-wieczny ekonomista o nazwisku Wagner kiedys powiedzial ze w miare
    wzrostu zadan panstwa wzrastaja rowniez wydatki.Niby oczywista prawda ale od ilus
    tam lat wiadomo ze podstawowa rola panstwa jest wydawanie pieniedzy w takich
    dziedzinach jak obrona narodowa,sadownictwo,opieka zdrowotna
    obywateli,bezpieczenstwo publiczne,edukacja.Wiadomo,kase na te wydatki mozna
    zdobyc tylko w jeden sposob:poprzez legalne i przymusowe naruszenie prywatnej
    wlasnosci poprzez podatki.I teraz tak:budzet naszego panstwa obejmuje finansowanie
    tych podstawowych zadan panstwa a jakze,tyle ze ogolne wydatki na to obejmuja
    niewiele ponad 10% ogolu wydatkow.Pytanie co jest finansowane w drodze 90%?Tego
    nawet przyslowiowa,klasyczna,cholera nawet nie wie.Podatki podatkami a za niedlugo
    przekroczymy 55% stosunku dlugu publicznego do PKB.Juz za poprzednich rzadow o
    malo co do tego nie doszlo gdyby minister Bauc nie wymyslil tzw dlugu
    ekonomicznego ktory zrolowal zadluzenie na przyszlosc i pozwolil fikcyjnie
    utrzymac konstytucyjne wymiary dlugu publicznego.Tak podatki w naszym kraju
    finansuja worek bez dna zwany MARNOTRAWSTWEM.Przynajmniej w wiekszosci.
    Pozdrawiam
    Pawel