  • Data: 2017-02-07 00:19:43
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-02-17 o 20:48, 007 pisze:

    > No to w przedbiegach odpadasz, skoro cyfry od liczby nie odróżniasz.

    Strasznie nie lubię głupkowatego czepialstwa o nieistotne szczegóły i w
    zasadzie miałem Ci nie odpisywać, ale zrobię wyjątek. Doceń to.

    > Ile z nich daje liczbę kontrolną 82 liczoną wg reguł? Pomyśl.
    > 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx. Numer rachunku klienta zaczyna sie od 4200
    > Hint:
    > http://www.najlepszekonto.pl/numer-konta-bankowego-i
    ban

    Zatem opierając się nawet na podlinkowanym przez Ciebie materiale -
    którego za pewne nie zrozumiałeś nawet - wyjaśnię Ci mój tok rozumowania.

    Ostatnie 16 cyfr numeru rachunku pozostaje do dyspozycji banku. Nie
    wiemy, jak akurat ten bank dysponuje tymi numerami. Czasem na
    poszczególnych pozycjach są poukrywane różne informacje. Ale, skoro nie
    znamy systemu pozostaje nam założyć, że pod "X"-ami mogą się kryć
    dowolne cyfry. Czyli mamy tam od 0000 0000 do 9999 9999.

    Ponieważ pierwsze dwie cyfry stanowią LICZBĘ kontrolną wyliczaną z
    pozostałych cyfr rachunku, a algorytm jest dość skomplikowany, zatem
    sensownym pozostaje przyjęcie, że liczba kontrolna obliczona z 24 cyfr,
    spośród których nie znamy 8 jest dowolną liczbą z przedziału 00 ~ 99.
    Czyli może być ich 100. Z kolei dowolnych kombinacji ostatnich ośmiu
    cyfr jest 100.000.000. Reasumując 1/100 tych numerów rachunków da liczbę
    kontrolną 82.

    Chyba, że dysponujesz jakimiś obliczeniami wskazującymi na to, że wynik
    liczby kontrolnej 82 jest szczególnie mniej prawdopodobny.