  • Data: 2009-12-18 08:34:35
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Danusia pisze:
    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Emerytury mundurowe wypłacane są z budżetu MSW, a nie z FUS. Gdyby
    > zlikwidowano 100% emerytur mundurowych w MSW to jego budżet byłby mniejszy,
    > ale jeżeli myślisz ze te zaoszczędzone pieniądze zasiliłby FUS aby poprawić
    > sytuacje cywilnych emerytów to jesteś w grubym błędzie.

    Nie byłby mniejszy, bo te pieniądze jako pracodawca MSW musiałoby płacić
    za pracujących policjantów do ZUS i OFE. Dodatkowo policjanci pracowali
    by dłużej, więc opłacać trzeba by mniej osób (ale to dopiero za kilka
    lat). Więc obecnie oszczędności teoretycznie były by żadne, bilans
    wyszedłby na 0. Jednak nie tworzyłby się ukryty dług publiczny...

    > Cała tą kasę
    > przechwyciliby politycy na swoje potrzeby. O to właśnie chodzi w tej
    > nagonce.

    Nie przechwyciliby. Bo jak pokazałem teraz nie byłoby różnicy. Ona
    powstałaby dopiero po kilku latach, a wtedy będzie rządziła inna opcja
    polityczna. W związku z tym - jak na razie wszyscy rządzący to olewają,
    bo nie mają doraźnych bonusów. Jednak krytykowana przez wielu reforma
    emerytur, która była w 1999, o ile nie pozbawiona błędów, obnaża i
    pokazuje prawdziwy dług publiczny, a zapisy w konstytucji powodują, że
    politycy muszą w końcu zacząć reformować finanse publiczne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl