    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mundur galowy
    Date: Mon, 12 Jun 2023 20:37:13 +0200

    W dniu 12.06.2023 o 16:54, J.F pisze:

    > Cos chyba wiecej niz "odznaka", bo jednak nadawane. Czym sie różni
    > odznaka od odznaczenia? :-)

    Zapewne co najmniej nazwą. Przepisy to rozróżniają.

    > A co sie daje za umiejętne spławienie petenta zgłaszającego
    > oszustwo?

    A za przeładowanie wagonu węgla? Albo przejechanie na rowerze 10 km?

    > Mogą. Ale jak polskie wladze robią uroczystą zbiórke, to chyba
    > wiedzą :-)

    Pewnie tak. I co to ma do rzeczy? Pytam, bo chciałbym Ci rzeczowo
    odpowiedzieć.

    > Moze i tak, ale na mój gust, to ma prawo wyrazic wdzięcznosc i nie
    > musi przy tym patrzec na cudze przepisy :-)

    Przyjmują do wiadomości Twoje zdanie, ale niewiele to zmienia.

    > No własnie. Wiec kiedy Słowaków pytasz? Jak już krajowa droga jest
    > zakończona i nadanie pewne, bo inaczej troche głupio. Moze i ich MSZ
    > zachowa sprawe w dyskrecji, ale niesmak pozostanie.

    O ile wiem, dokąd wszystkich zgód nie ma, to Prezydent nie podejmie
    decyzji o odznaczeniu - ale mogę się mylić.

    > A w drugą stronę, to jak widzisz - u nas zgodę sie wydaje po nadaniu.
    > Najpierw nadanie, potem zgoda, a nie odwrotnie :-)

    Odwrotnie.

    > No wlasnie bardzo posrednio
    > 5. Wniosek o nadanie orderu lub odznaczenia osobie nieposiadającej
    > obywatelstwa polskiego lub zamieszkałej stale za granicą przedstawia
    > Prezydentowi minister właściwy do spraw zagranicznych.
    > Ale może zakładają, ze MSZ ma rozeznanie w przepisach prawnych i
    > załatwi co trzeba ... tylko zaraz - a kto ministrowi moze
    > podpowiedziec, że jest taki jeden zasłuzony Słowak ... i na jakiej
    > podstawie może podpowiedziec :-)

    Masz w ustawie. jest sens, bym to tu kopiował?

    --
    (~) Robert Tomasik