  • Data: 2006-02-18 18:24:59
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Tak, ale stojący na chodniku nie znajduje się na przejściu.
    > A ta sama ustawa zakazuje pieszym wychodzenia bezpośrednio przed
    pojazd.
    > Oczywiście teraz dochodzi wymierzenie prędkości, drogi hamowania,
    czasu
    > reakcji itepe - ale jeśli jest tak, jak opisuje inicjator wątku, to
    IMHO
    > wtargnięcie bezpośrednio przed pojazd było.

    Ja nie twierdzę, że kobieta zrobiła dobrze. Ale jeśli już weszła na to
    przejście, to miała pierwszeństwo przed nadjeżdżającym pojazdem.
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu. Owa "szczególna ostrożność"
    polega na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika
    ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu
    umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. W szczególności zatem
    przed przejściem dla pieszych, widząc stojącą przy krawędzi grupę
    należy dostosować tak prędkość, by móc reagować na tego typu wyskoki
    pieszych -które przecież się często zdarzają. Nie wiem jak owa kobieta
    wyglądała, ale w razie przechodzenia przez jezdnię osoby
    niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej
    ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać
    pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.

    Reasumując nie należało babci z przejścia spędzać klaksonem.