  • Data: 2006-02-18 15:09:04
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > ich przepuścić. Zgodnie z art. 13.1 PoRD "(...) Pieszy znajdujący się
    > na tym przejściu (dla pieszych - mój przypis) ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem."

    Tak, ale stojący na chodniku nie znajduje się na przejściu.

    A ta sama ustawa zakazuje pieszym wychodzenia bezpośrednio przed pojazd.

    Oczywiście teraz dochodzi wymierzenie prędkości, drogi hamowania, czasu
    reakcji itepe - ale jeśli jest tak, jak opisuje inicjator wątku, to IMHO
    wtargnięcie bezpośrednio przed pojazd było.