eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić? › Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    Date: Wed, 3 Aug 2011 20:18:43 +0200

    Użytkownik "Nowy" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:j1bmhh$rdm$1@news.task.gda.pl...

    > Tyle tylko, że rodzice, a przynajmniej jeden z rodziców (Rodzic B, który
    > ze mną mieszka) nie kupił mieszkania ani tego pokoju. Z tego, co wiem,
    > mieszkanie otrzymał za darmo (lub kupił w bardzo okazyjnej cenę)

    Ale nadal on, a nie Ty.
    Tobie nic do tego.

    > Jakim więc prawem, razem z rodzicem B tam zamieszkujemy?

    Wyświadcza Wam przysługę pozwalając Wam tam mieszkać.

    > A gdzie ja napisałem, że chcę "żyć na garnuszku rodziców w przyszłości"?

    Skoro uważasz, że mają obowiązek zapewniać Ci mieszkanie, to dokładnie jest
    to życie na garnuszku rodziców.
    Nawet jak sam sobie to nazwiesz inaczej, albo nie będziesz chciał tego
    przyjąć do wiadomości.

    Nie na garnuszku = sam sobie wynajmujesz mieszkanie i za to płacisz.

    > Ile masz lat, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?
    >
    > Poza tym, określenie "Być na czyimś garnuszku", według słownika języka
    > polskiego oznacza "być przez kogoś utrzymywanym",

    Dokładnie.
    I wcale nie oznacza że w całości.

    > a przecież napisałem - może niezbyt wyraźnie - o utrzymywaniu się z
    > własnej pracy.

    Utrzymywanie się to również zapewnienie sobie dachu nad głową na własny
    koszt.