eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić? › Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    From: Nowy <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    Date: Wed, 03 Aug 2011 16:53:22 +0200

    On 2011-08-03 15:22, mvoicem wrote:

    > To zależy od tego, czy a) jeszcze się uczysz (a co za tym idzie - czy
    > rodzice mają wobec Ciebie obowiązek alimentacyjny czy nie).
    >
    > Zakładam że nie. Zakładam też, że jesteś pełnoletni. W takim układzie,
    > nie meldunek uprawnia Cię do mieszkania, tylko umowa użyczenia (zapewne
    > ustna i dorozumiana).

    Tak, jestem pełnoletni.

    Tyle tylko, że rodzice, a przynajmniej jeden z rodziców (Rodzic B, który
    ze mną mieszka) nie kupił mieszkania ani tego pokoju. Z tego, co wiem,
    mieszkanie otrzymał za darmo (lub kupił w bardzo okazyjnej cenę) Rodzic
    A (obecnie z nami nie mieszka) - ówczesny pracownik wojskowy. Może to
    mieszkanie wojskowe? Nie wiem.

    wszystko wskazuje na to, że ojciec jest właścicielem tego mieszkania.
    Jak już pisałem, jest w nim zameldowany, ale z nami (ze mną i z Rodzicem
    B) nie mieszka już od kilku lat. Kto, w takim układzie, i kogo, może
    wyrzucić z tego mieszkania?

    Kto w takim układzie użyczył mi to mieszkanie/pokój?

    Czy mógłbym z nim spisać na przykład jakąś umowę, która umożliwiłaby mi
    ewentualny powrót w przyszłości?

    > Podczas nieobecności tak. Teraz - też tak, tyle że mogłyby być problemy
    > z eksmisją.

    Kto, i na jakiej podstawie ma prawo do wyrzucenia mnie z tego
    mieszkania/pokoju? Tego nie rozumiem, ponieważ opłaty są regulowane na
    bieżąco.

    > Zgodne z prawem, jako że jesteś posiadaczem tego pokoju, ale zgodne z
    > prawem by także było jakby rodzic na takie coś powiedział Ci że w takim
    > razie wyprowadzaj się.

    Kktóry z rodziców ma prawo do tego mieszkania? Rodzic A, czy rodzic B?
    Tego nie rozumiem.

    > Tak, to jego mieszkanie.

    > To zależy jak się z rodzicami umówicie. Domyślnie chyba w KC jest że za
    > opłaty odpowiadają solidarnie wszyscy dorośli mieszkający w danym
    > mieszkaniu.

    Tylko, z którym rodzicem powienienm się umawiać? Z rodzicem A, czy z
    rodzicem B?

    > To zależy :). Jeżeli tam będziesz mieszkać z zamiarem stałego pobytu, to
    > powinieneś się wymeldować tu a tam zameldować na stałe. Jeżeli jednak
    > takiego zamiaru nie masz, nie powinieneś się stąd wymeldowywać (jeżeli
    > masz zamiar na stałe tu mieszkać), zaś tam się zameldować czasowo.

    > Pewności raczej nie masz żadnej. Również na to że bez wyprowadzania się
    > będziesz miał gdzie mieszkać.

    Z czego wynika ten brak pewności?
    Nie rozumiem tych zawiłości prawnych.