  • Data: 2005-07-19 18:19:34
    Temat: Re: Mieszkanie po babci
    Od: "Chopin" <s...@w...xl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artigiana" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem zameldowana od 1984 roku.
    W przypadku wnuków czas zameldowania nie jest istotny. Dlatego sam fakt
    zameldowania nie daje Ci prawa do dziedziczenia tego mieszkania.

    > Z wykupem sprawa wygląda tak, że to duużo kasy a ja jestem tylko biedną
    > studentką.
    Nie wiem co oznacza skrót "AZM". Jeśli to jednostka organizacyjna należąca
    do miasta, należy się dowiedzieć czy gmina udziela zniżki na wykup
    mieszkania. Niektóre gminy udzielają nawet 95% bonifikaty. Można się też
    starać aby wykup został rozłożony na raty, ale w tym przypadku przeważnie
    bonifikata nie będzie aż tak duża.
    Minusem jest to, że przy skorzystaniu z bonifikaty nie można sprzedać,
    wynająć, etc... tego lokalu przez 5 lat.

    Aby zapewnic sobie prawo do tego mieszkania proponuję:
    1. Wykup tego mieszkania przez głównego najemcę, który "przekaże" Tobie ten
    lokal w formie darowizny lub spadku.
    2. Ustanowić prawnie opiekę nad głównym najemcą. Prawni opiekunowie
    dziedziczą prawo do lokalu po śmierci najemcy. Mogą również starać się o
    zmianę statusu głównego najemcy w trakcie opieki. Wspomniał wcześniej o tym
    Tiger.
    3. Zameldować syna/córkę (Twój/a ojciec/matka) głównego najemcy. Po śmierci
    babci Twój rodzic otrzyma status głównego najemcy, Ty zaś będziesz miała
    więcej czasu aby zdobyć środki na wykup tego mieszkania.

    Chopin
    s...@w...xl
    "Gdynia Moje Miasto"