    From: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Date: Fri, 10 Apr 2009 22:58:57 +0200

    Cavallino pisze:
    > Jak żona będzie chciała zanegować pochodzeniu środków z majątku
    > odrębnego to na musi to zrobić i udowodnić, nie odwrotnie.

    No prosze cie.
    Art 31 KRO - od tego wychodzimy. To jest zasada ogolna. Tak?
    Mamy jednak Art 33 i jego punkt 10. To jest zasada szczegolna. Tak?

    Dlaczego to zona ma cokolwiek udowadniac?

    No to wezmy jeszcze:
    w wyroku SN z dnia 17 maja 1985 r., III CRN 119/85 (OSPiKA 1986, nr
    9-10, poz. 185) sformułował tezę, że w systemie obowiązującego prawa
    rodzinnego, przyjmującego jako zasadę reżim ustawowej wspólności
    majątkowej, można skonstruować domniemanie, według którego określone
    rzeczy w transakcji dokonywanej przez jednego tylko z małżonków zostały
    nabyte z majątku dorobkowego w interesie (na rzecz) ustawowej majątkowej
    wspólności małżeńskiej. Powołane orzeczenie potwierdza zapatrywanie, że
    wszystkie przedmioty nabyte w okresie małżeństwa pozostającego w ustroju
    wspólności ustawowej wchodzą do majątku wspólnego niezależnie od ich
    charakteru i sposobu nabycia, a więc niezależnie od tego, czy oboje lub
    jeden tylko małżonek je nabył oraz czy nabycie nastąpiło na nazwisko
    obojga małżonków lub tylko jednego z nich

    To on bedzie musial udowodnic, ze zaistniala tu okolicznosc szczegolna.
    Oswiadczenie jednej ze stron, niewazne gdzie zapisane, nie stanowi
    zadnego dowodu. Jezeli oswiadcze, ze jestes mi winny 3mln, to mi oddasz?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl