  • Data: 2011-08-20 22:10:41
    Temat: Re: Mieszkania za złotówkę.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może inaczej: na co, oprócz rzecz jasna kosztów obsługi prawnej
    > i podatku, były pobierane opłaty przy wykupie lokalu do którego
    > ktoś miał sp-cze własnościowe prawo do mieszkania *przed*
    > okresem "wykupu za złotówkę"?
    > Bo pobierane byly, prawda?
    > Sądzisz że "za nic"?

    Zacznijmy od tego, że wykup lokalu spółdzielczego własnościowego i
    spółdzielczego lokatorskiego generował IDENTYCZNE koszty. Jedyna różnica to
    podstawa prawna w akcie notarialnym.

    W przypadku mojej spółdzielni było pobierane jedynie 30 zł, jako zwrot
    kosztów wypisów z rejestru gruntów, budynków i lokali. Wiem, że w zasadzie
    bezprawnie, ale raz, że wstyd się było o to kłucić, a dwa, że i tak
    spółdzielnia by to sobie odbiła w opłatach. Zarządcą w dalszym ciągu jest
    spółdzielnia. O ile oczywiście był spłacony kredyt przypadający na dany
    lokal i uregulowane bieżące należności wobec spółdzielni. Ponieważ moja
    spółdzielnia jest dość stara - ostatnie bloki powstały we wczesnych latach
    osiemdziesiątych, to i większego kłopotu ze spłaceniem kosztów kredytu nie
    było.