  • Data: 2002-08-19 11:34:13
    Temat: Re: Materialy wybuchowe - pytanie
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5606.000006f3.3d52e757@newsgate.onet.pl...
    > Witam !
    > Moze ktos sz grupowiczow sie orientuje czy posiadanie materialow
    > pirotechnicznych - wybuchowych jest niezgodne z prawem? Moze sa jakies
    maksymalne
    > dozwolone ilosci? Prosze o pomoc w wyjasnieniu tej kwesti - bede
    wdziecznny.

    Witam

    Nie jestem prawnikiem tylko chemikiem i nie będę się odwoływał do
    konkretnych paragrafów tylko do tego co mówili na wykłądach.
    Można mieć w domu materiały pirotechniczne pod warunkiem iż są w zapakowane
    w orginalnym pojemniku przez firmę, która posiada licencję na produkcję
    takich materiałów np: petarda, raca, fajerwerk. W momencie rozkrojenia
    petardy i wydobycia zeń prochu materiał ten już jest nielegalny, mimo iż
    zamknięty w petardzie był legalny. Nielegalne jest również wszelkie
    moderniazacje wiązane z ww produktami.

    Dozwolone jest trzymanie w domu bez zezwolenia półfabrykatów do MW (np
    saletrę amonową, węgiel, siarkę glicerynę, toluen itd) w osobnych
    opakowaniach, natomiast niedozwolone jest trzymanie tych samych
    półfabrykatów w jednym zbiorowym opakowaniu bez ich wymieszania (np gdy do
    torebki wsypimy warstwowo rtoszkę cukru, potem saletry).

    To by było na tyle. Za wszelkie uwagi będę wdzięczny