  • Data: 2020-04-15 11:36:08
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > W dniu 15-04-2020 o 10:06, Kviat pisze:
    >
    > Cóż widać żyjemy w innych środowiskach, bo dla większości osób z którymi
    > się spotykam, to właśnie żelazna logika tym się różni od zwykłej logiki,
    > że jest jej parodią.

    Więc większość osób z którymi się spotykasz się myli:
    https://pl.wiktionary.org/wiki/logika

    Jest to związek frazeologiczny
    "elementarna / żelazna logika" - poprawne, rzeczowe myślenie oparte na
    związkach przyczynowo-skutkowych

    Przeciwieństwem jest brak logiki, bez logiki, sprzeczny z logiką

    > Bo logika sama w sobie jest 0:1 - czyli wynik
    > zawsze jest prawda albo fałsz. Więc sama w sobie jest czymś prostym i
    > podstawowym.

    Tak, ale tylko w przypadkach szczególnych. Prostych i podstawowych.
    Uogólnieniem jest logika rozmyta, wielowartościowa.

    > Ale cóż... Jak chcesz, mogę Twoje wnioskowanie nazwać
    > paralogizmem.

    No pewnie, że możesz. Tylko po co?

    Pozdrawiam
    Piotr