    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e936b7a$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e93854f$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e94367d$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e94958a$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5e94ac0d$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: Kviat
    Date: Tue, 14 Apr 2020 17:31:12 +0200

    W dniu 14.04.2020 o 16:19, r...@o...pl pisze:

    > Jeśli takie były konkluzje, to by znaczyło że badania przeprowadzali idioci,

    Pewnie tak.
    Większość badań przeprowadzają idioci. Udowodni Ci to pierwszy lepszy
    wyznawca płaskiej Ziemi.

    > w zasadzie kompletni idioci - ale nadzieję we mnie budzi, że "w uproszczeniu"

    No cóż. Zapewne nie wszystkim podobają się takie wyniki badań. Jestem w
    stanie sobie wyobrazić, że np. menedżerom się nie podobają.

    Pewnie przeciętnemu menedżerowi trudno uwierzyć, że nie ogarnia
    wszystkich zmiennych (ja nie ogarniam?!), ale takie są fakty.
    To, że menedżer podejmuje optymalną (w jego mniemaniu...) decyzję na
    podstawie danych, które posiada, nie oznacza, że faktycznie ma wszystkie
    dane. I nie ma w tym nic złego. Nikt nie posiada wszystkich danych.

    A! I zapomniałem wspomnieć (a w zasadzie nie zapomniałem, bo wydaje się
    to oczywiste), że nie chodzi tu o decyzje czy pracownik może pić kawę
    przy swoim biurku, czy nie może.

    Jesteś menedżerem?

    > Aż tu znienacka "sensowne i profesjonalne" zestawiasz z "losowym wyborem"?
    > Absurd.

    Sensowne i profesjonalne = nadające się do użytku.

    Losowy wybór = akcje kupowane były losowo, przecież nie wszystkie, które
    zaczęły iść w górę... Nie twierdzę, że pula nie była ograniczona w/g
    jakichś kryteriów (może branż?), zresztą jak zaznaczyłem nie pamiętam
    szczegółów, ale nikt nie ma tyle kasy żeby kupować wszystko jak leci.
    Kryteria zakupu nie były merytoryczne, ale tylko "to co akurat idzie w
    górę", czyli losowo. Nie ma takiego programu na świecie, który by
    przewidział, które akcje pójdą w górę i wyeliminowałby losowość. (A
    przynajmniej jeszcze nikt się takim programem nie pochwalił)

    Ech... że trzeba takie oczywistości tłumaczyć, że sensowny i
    profesjonalny program może działać w oparciu o losowe dane.
    No ok, nie każdy musi mieć komputer w domu i orientować się w podstawach.

    > Rzut monetą, czy zamiast monety podejmowanie decyzji na podstawie widoczności
    > jasnej i ciemnej strony dowolnego obiektu w kosmosie, nawet lata
    > świetlne temu dawały takie same losowe wyniki - zatem idąc tokiem "losowości
    > w decyzjach", czyż nie należałoby stwierdzić, że mamy kolejnych jeleni nabitych
    > w butelkę i kupujących nic nie warte systemy ze grubą kasę? Wszak rzut sztuczną
    > monetą jest tańszy!
    >
    > Absurd na absurdzie.

    Tęgie umysły za ciężką kasę głowią się nad algorytmami (i sprzętami)
    generującymi liczby losowe i ścigają się w jakimś niezrozumiałym języku
    w publikacjach naukowych po kilkaset stron, czyj algorytm albo sprzęt
    jest bardziej losowy... No popatrz, sensowne i profesjonalne zestawione
    z losowym wyborem. Cud.

    Ale to przecież absurd na absurdzie. Ludzie to jednak jacyś głupi są,
    wystarczy za darmo rzucić monetą albo popatrzeć w gwiazdy.

    Pozdrawiam
    Piotr