    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Date: Tue, 14 Apr 2020 13:43:10 +0200
    <5e9316ff$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <r73m28$5m8$1@gioia.aioe.org>
    <5e95619b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <r73qh1$9j5$1@gioia.aioe.org> <5e958621$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <r741bu$1vhl$1@gioia.aioe.org>
    <5e959724$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 14-04-2020 o 12:57, Kviat pisze:
> [...]
    ielkiej-Brytanii.-Rzad-wprowadza-zakaz-spotkan-wiece
    j-niz-2-osob-ograniczone-wyjscia-z-domu

    > Wybrali ciekawy sposób na jak najszybsze zakażenie większości
    > społeczeństwa. Przecież byłoby szybciej, gdyby zrobili opryski wirusem z
    > samolotów.

    Tylko nie wzięli pod uwagę efektów ubocznych

    > Ciekawe dlaczego?

    Bo jak zwykle, są efekty uboczne i trzeba je też wziąć pod uwagę.

    > Czyżby się pomylili, że szybsze zakażenie całego społeczeństwa pozwala
    > nad wirusem zapanować?

    Ogólnie pomaga, ale to jest jak w wielu przypadkach skrajności nie
    rozwiązują problemu (coś jak stare powiedzenie, że im później zaczniesz
    się uczyć, tym mniej zapomnisz - jest to prawdziwe, ale przy ekstremum,
    nie zaczniesz się uczyć, to nic nie zapomnisz, ale z drugiej strony tez
    nic nie będziesz pamiętał, więc rozwiązanie skrajne nie jest
    najszczęśliwsze)

    > No to już nic nie rozumiem.
    > Podajesz linka do jakiegoś tekstu, w którym piszą, że kwarantanna jest
    > gorszym rozwiązaniem, bo ilość zgonów była by większa, a teraz piszesz,
    > że kwarantanna pozwoli im rozwiązać problem... który powstał, bo nie
    > została na czas wprowadzona kwarantanna.

    nie nie tyle nie została wprowadzona na czas kwarantanna, a rozsądne
    rozwiązania - kilka ich jest - jednym z nich jest trzymanie odległości.
    Drugim: higiena, trzecim dbanie o własną odporność i kolejnym testy,
    szczególnie osób narażonych na zachorowanie i roznoszenie, czyli
    wszelkie służby jak lekarze, pielęgniarki itp. Tak żeby trzymać
    zachorowalność w ryzach. By nie było więcej zakażeń niż służba zdrowia
    jest w stanie obsłużyć.

    > I teraz nie wiem dlaczego zapodałeś tamten tekst. Bo się z nim zgadzasz,
    > czy dlatego, że się z nim nie zgadzasz?

    A czemu miałbym się nie zgadzać, są przedstawione fakty oraz hipotezy.
    Podobne zdania słyszę od różnych innych osób zajmujących się leczeniem.
    Co do szczegółów spierają się ze sobą, co jest dobre a co nie, ale
    główne tezy stawiają bardzo podobne czyli, że tego wirusa nie da się
    zwalczyć kwarantanną. Sama kwarantanna może być zastosowana na krótko by
    przygotować się do dalszej walki, ale ponieważ to jest maraton a nie
    sprint na 100m, to metoda ta w dłuższym okresie nie zdaje egzaminu.
    Powtarzają to wszyscy, od kontrowersyjnych (jak podałem w innym wątku
    dość kontrowersyjnego lekarza, który większość rzeczy leczyłby witaminą
    C), przez różnych naukowców, aż po ludzi jak prof. Gut, czy Dr.
    Grzesiowski, którzy epidemiami zajmują się od lat. Spierają się na
    różnych polach, ale akurat co do tego, że taką kwarantanną nie
    pozbędziemy się wirusa są jednego zdania. Czasami jest taka potrzebna na
    pewien czas, by móc uspokoić epidemię i zapanować nad nią choć w pewnym
    stopniu.

    --
    http://kaczus.ppa.pl