  • Data: 2006-04-04 20:23:47
    Temat: Re: Mandat za rozmawianie przez radiotelefon, wyrok, farsa
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > (za SJP)
    > telefon - urządzenie techniczne umożliwiające dwustronną rozmowę na
    > odległość

    > A ja mam patent żeglarski i co z tego?

    Ja nie pływam, więc nie wiem co może mieć ;-)
    > Nie zmienia to faktu, że urządzenie techniczne z którego korzystasz,
    > niezależnie czy działa w paśmie CB, KF, 900MHz, czy łączy się
    > bezpośrednio z odbiorcą, za pośrednictwem BTS-u, czy może satelity jest
    > (jak sama nazwa wskazuje) telefonem, a więc urządzeniem do przekazywania
    > głosu na odległość.

    A... więc

    > Jeżeli za pomocą swojej radiostacji przekazujesz np. obraz, czy dane
    > telemetryczne, to możesz sobie z niej korzystać bo nie jest telefonem.
    > Natomiast jak zaczynasz korzystać z radiostacji żeby dwukierunkowo
    > przesyłać głos to już masz telefon :)

    Kłonie głowe i stukam czołem w klawisze. Albo bredzisz, albo ja mam inny
    kwit niż inni, bo na moim zezwoleniu nie ma radiotelefonu a jedynie
    amatorskie urządzenie radiowe.
    I fakt, że dystrybutor pisze: sprzedajemy super radiotelefony, nie
    oznacza, ze jest to produkt wymieniony w zakazie określonym w PoRD a
    jedynie, że jest to radiostacja pracująca np. między innymi voice.

    W wersji dla słabszych, nie można dostać mandatu za rozmowe przez TRX
    (cb, amatorski, trunking etc.) a jedynie "za widzimisię" policjanta i
    sędziego.

    > A ja mam "radiostację ręczną" Siemensa CX65 za pomocą której nadaję i
    > odbieram w paśmie 1800MHz :)

    Ty masz wg Prawa Telekomunikacyjnego:

    Art 2 pkt 52) zakończenie sieci - fizyczny punkt, w którym abonent
    otrzymuje dostęp
    do publicznej sieci telekomunikacyjnej; w przypadku sieci stosujących
    komutację lub przekierowywanie, zakończenie sieci identyfikuje się za
    pomocą konkretnego adresu sieciowego, który może być przypisany do
    numeru lub nazwy abonenta;
    a korzystasz z:
    art2 pkt 33) ruchoma publiczna sieć telefoniczna - publiczną sieć
    telefoniczną, w
    której zakończenia nie mają stałej lokalizacji;

    kolega z mandatem (i ja też)
    Art2, pkt 45) urządzenie radiowe - urządzenie telekomunikacyjne
    umożliwiające
    komunikowanie się przy pomocy emisji lub odbioru fal radiowych;

    Łapiesz różnice?

    MZ